Vilken underbar fredag

Förutom att Viola vaknade med tuppen imorse vilket aldrig händer annars och att detta var den enda dagen vi verkligen hade kunnat sova ut och dra oss i sängen eftersom dagis var stängt idag så har vi haft det så mysigt idag.
Började med en lugn god frukost utan någon som helst stress och tittade sedan på barnprogram en stund, satte sedan på musik och började klä på oss för att komma iväg.
Skulle ha gjort sällskap med Nathalie från tunnelbanen till öppna förskolan men dom var mycket snabbare än oss med att komma ut så dom åkte i förväg när och så sågs vi där istället.
Idag var det ganska många där ett tag men ändå så gick det jätte bra idag och vi hade det super mysigt, åt lunch och hade sångsamling sedan fick William spela lite på paddan för att han inte skulle börja med dumheter & komma ned lite i varv.
Passade på att ta varje tillfälle i akt att få mysa lite med Malins 5 veckors bebis men vi är några stycken som hemskt gärna kastar oss över henne, som hungriga gamar i öken haha.
Vi åt varsin smörgås vid halv ett och några havrebollar som Hanna bjöd på då hennes yngsta son fyllde 1 år igår, dom var verkligen jätte goda!
 
Igårkväll hade jag och en kompis bestämt oss för att vi och en till mamma skulle ses hos henne och äta middag, ta det lugnt och mysa lite med barnen då hennes kille skulle åkt iväg men tyvärr blev det ändrade planer då jaktsäsongen tydligen slutade idag och han blev hemma.
Så för att ändå göra något utav dagen och kvällen så hade jag turen att mamma ringde mig & hade köpt en kalender åt oss så vi bestämde oss för att mötas upp i stan så jag kunde få den efter öppna förskolan stängde.
Det var väldigt uppskattat av William och han sa sedan att det var väldigt mysigt att möta mormor idag och dessutom även syrran efter att hon hade slutat jobbet.
 
När vi kom hem hade jag egentligen ingen som helst lust att laga mat då jag var inställd på att inte behöva det ikväll så vi bestämde oss för tacos först (enkelt, snabbt och gott) & ringde Bella för att fråga om hon hade några planer ikväll eller om hon ville komma över.
Hon var tyvärr upptagen och Kim blev rätt sotis när jag sa att vi tänkte äta tacos idag så jag ändrade mig och lagade lövbiff & potatiskroketter som barnen fullkomligt älskade!
Jag fick höra att "den här rosa såsen i köttet är ruskigt god mamma", vem blir inte varmt i hjärtat av att få höra sånt?
Men hade William fått bestämma hade det blivit blodpudding..tack och lov för att han är ett litet barn så att jag kunde köra över honom för det vägrar jag äta som fredagsmat.
Efter middagen blev det massa lek och bus och dans till musik som numera är vardag här hemma, vart tvungen att duscha Viola då hon hade kletat mat i håret och sedan sprang tiden iväg som vanligt och vi åt ett lättare kvällsmål innan jag la dom.
Läste törnrosa och halva snövit idag innan jag själv somnade i sängen men vaknade sedan av Violas skrik så efter att ha gått in till henne några gånger sov hon också.
 
För att summera fredagen så har jag älskat den rakt igenom & ett extra plus i kanten blev det när jag hann prata en kortis med en gammal nära vän idag och fick hans nya nummer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0