Våffeldagen var poppis här hemma!

Igår var det den omtalade våffeldagen och den kunde vi inte missa om vi så hade velat för någon har påmint oss hela tiden och räknat ned dagarna haha.
Så igår böjd jag och Viola över mamma/mormor på våffellunch eftersom jag behövde hennes hjälp med att följa med till Telenor butiken och även till butiken där jag köpte vagnen då jag undrade om jag kunde få nytt stänkskydd då det ena ramlade loss och jag råkade trampa sönder det där fästet satt.
Dom skulle åter komma då hon var ensam i butiken just då men det trodde hon eftersom vagnen inte ens är 2 veckor.
Viola glufsade glatt i sig några våfflor och sa "mm" högljutt när hon fick mosade hallon och grädde på sina, såg riktigt gott ut när hon åt!
 
När vi hade hämtat på dagis kollade jag om dom hade fått våfflor där för då hade Kim fått klara sig utan eller fått till kvällsmål men det hade dom inte så jag grädde våfflor till grabbarna.
Men det var William som blandade ihop alla ingredienser och det var även han som hackade ned korven i bitar helt själv till min och Violas korvstoganoff.
Han är så otroligt duktig i köket, pojken förtjänar en egen kockmössa och ett eget litet kök i hans höjd om vi hade haft utrymmet och pengarna.
William tyckte att det var "så otroligt gott", "himmelskt gott" & "fantastiskt gott" med våfflor sa han några gånger under middagen, väldens gulligaste pojke!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0