En fredag fylld av mys

Hann ju aldrig uppdatera om slutet av förra veckan men nu har jag tid att göra det.
William hade först sagt att han ville vara hemma men ändrade sig så det blev dagis ändå men jag och lillan skulle i alla fall till öppna förskolan och eftersom det var öppet under lunch tid var vi tvugna att ha med matlåda.
Så efter jag hade gett dom frukost ställde jag mig och lagade lunch till oss då jag vill undvika alla onödiga kostnadet, sedan gav jag William instruktioner och hoppade in i duschen.
Väldigt ovanligt att jag hann med så mycket under morgonen utan att bli super sen, med nytvättad hår & matlåda med i skötväskan hann vi med bussen som gick tjugo över nio vilket innebar att vi 'bara' kom en halvtimme sent fast det gjorde ingenting.
Efter att vi hade lämnat på dagis så skyndade vi oss till tunnelbanan för att möta upp Ebba & Abbe då vi skulle göra sällskap till öppna förskolan då hon inte pluggade.
I fredags var det väldigt många på öppna förskolan, det som alltid har varit så lugnt på fredagarna men jag kände det på mig för det hade pratats lite i en grupp på facebook om att ses på öppna och tydligen var det många som verkligen kom.
Väldigt kul att få ansikten på dom man brukar prata med i de olika grupperna men jag hann inte riktigt prata så mycket med alla så jag tog initiativet att vi skulle försöka ses en annan dag också dom som ville.
När öppna förskolan stängde så gjorde vi sällskap med Nathalie och hennes barn på tunnelbanan & så fick det bli en tidig hämtning på dagis för jag orkade inte åka hem för att vara tvungen att gå hemifrån bara en kort stund efteråt.
För att slippa massor av tårar när jag hämtade tidigt så mutade jag honom med fika och det underlättade en hel del, fult gjort kanske men äsch det var ju ändå fredag haha!
 
Det var ju match på tvn så svärfar kom över då och tittade med Kim, jag frågade om han skulle äta middag med oss men Kim var säker på att han skulle äta hemma men icke då för sedan säger Kim att han tydligen skulle köpa med mat på vägen.
Snacka om dålig koll vi som åt så god mat dessutom, lövbiff & potatiskroketter med fetaost sallad.
På kvällen var jag dock jätte trött vilket kanske inte var så konstigt med tanke på det höga tempot dagen hade bjudit på och jag skrev ju att jag gick och la mig väldgt tidigt trots att svärfar var här men oj vad skönt det var att få sova ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0