Vilket glädjande besked!

I fredags ringde hon jag intervjuades av innan årsskiftet på Papyrus.
Hon undrade om jag hade hittat något jobb eller vad jag gör nu och då berättade jag att det var så svårt att hitta något så jag förlängde ledigheten.
Vi hade ändå inte fått någon plats.
Då tog hon upp att eventuellt sommarjobba hos dom på lagret för det är de enda dom kan erbjuda just nu.
Men först skulle jag få test jobba på lagret för att se om det överhuvudtaget passar mig, hon var bara tvungen att höra med cheferna först.
I så fall från juni till någon vecka in på augusti eller när jag kan så ingen semester då för oss, tider 9:30-17/17;30.
Det är ju bra tider men jag vill ju hellre köra och få mer erfarenhet så efter jag hade pratat färdigt med henne ringde jag en vän till familjen.
Det var nämligen hans lastbil jag först körde innan det blev mer och mer på Smålands Logistik i somras.
Frågade om jag kunde få köra hans bil när han ska vara ledig om jag inte hittat något annat tills dess och det var självklart inga problem.
Han kanske skulle vara ledig under våren och då skulle han prata med han som har hand om vem som kör vilken bil att jag kan ta hans bil.
Dom har dessutom två som borde gå i pension snart så har jag jätte tur kanske jag kan få ta över någon av deras tur.
Dock är det i Lunda som de lastbilarna utgår ifrån så det blir långt att pendla men jag hoppas mer att ena killen som kör ett av bytena slutar för då är det rätt sida av stan jag skulle utgå ifrån.
Men en kvällskörning fast det har jag och Kim redan pratat om, vi tycker det får vara så tills jag hittat ett bra jobb på dagtid.

Så nu har jag säkrat korten inför sommaren i alla fall.
Dessutom blev jag tipsad via en kompis om ett helg jobb så jag ringde killen som har hand om det.
Förmodligen kommer jag köra snö dagtid under helgerna nu ett tag framöver, enda nackdelen är att lastbilen står i Bro.
Vi skulle höras senare denna vecka för i helgen var det bara lördagen och då tyckte han synd om mig som får pendla så långt för enbart en dags jobb.
Hoppas bara att det verkligen blir av, extra pengar är aldrig fel.

Och nu innan vilan ringde hon från Papyrus & sa att det var lugnt angående att få test jobba nästa vecka.
Så nu ska jag jobba veckan ut och får självklart betalt för det.

Har en liten tanke, om det går bra för mig på lagret så kan jag jobba för dom under juni tills dom behöver hjälp på Smålands logistik (i somras var det från juli) & sedan hoppas på att få en anställning hos någon av dom efteråt.
Helst kvällskörningen så jag kan få mer erfarenhet innan jag börjar köra på dag & behöver hitta bättre.
Förstår ni? Att det kommer överlappa varandra så att jag slipper vara arbetslös eller jobba på något dåligt ställe med något jag inte vill.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0