Tack för idag sköna måndag

Nu kryper jag ned under täcket till värmen och min fina sambo för att få mig några timmars sömn.
Behöver ladda batterierna inför morgondagen med vad den kan tänkas bjuda på för spännande.
Idag har varit en toppen dag och William har varit så fin i stort sett hela dagen.
Vi fick en jätte fin och skön start på dagen utan stress med varma ord och jag fick hämta en glad halv lugn pojke från dagis.
En liten incident hade inträffat idag så vi ägnade vägen hem åt att prata om vikten av att vara snäll, en bra kompis och försöka hejda sig i tid innan man gör något tokigt.
Vi kom även på att vi ska göra en lista hemma där vi ska föra protokoll över de dumheter alla säger/gör och de blir sen avdrag eller inget lördagsgodis alls.
Hoppas det kommer hjälpa till lite för vi vill också få in att det inte bara är han som måste sköta sig och vara snäll jämt utan vi också så har vi svurit mycket en vecka får vi inget gott på lördagen, nyttigt för oss alla.
Idag var det min tur att läsa bok och det blev två böcker som även Kim & Viola lyssnade på, fast Viola lyssnade inte så mycket utan röjde mest.
Det var väldigt mysigt och som vanligt så somnade jag med William i sängen och vaknade efter en halvtimme då jag gick upp.

God natt och hoppas på en lika fin dag imorgon!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0