Dags för besök på SÖS..

Imorgon har jag tid till gynekologiska mottagningen på Södersjukhuset så tidigt som 8:30 så stackars mamma får åka jätte tidigt för att vara hos oss kvart i åtta.
Eftersom att jag är osäker på om Williams vattkoppor har torkat och ifal Viola kommer att få vattkoppor så vill jag inte gå ut och möta mamma med barnen så därför får hon komma till oss tidigt.
Får ångest nu när jag tänker på hur tidigt jag måste gå upp för att hinna äta innan jag måste gå.
Är alltid lite nervös inför besöken för att jag är orolig över att något ska vara fel fast det alltid har varit bra.
Jag ska lämna cellprov så det är inget jätte allvarligt men ändå, skulle kännas fruktansvärt om man fick allvarligare och allvarligare förändringar som kan orsaka cancer.
Har haft förändringar tidigare men inte den allvarligaste sorten så jag har klarat mig ifrån att behöva någon behandling.
 
Jag hoppas dessutom på att jag kan få ett vul (vaginalt ultraljud) för att kolla så att det inte finns några rester efter missfallet då en bekant tipsade mig om att kolla det då det hade varit så för henne.
Hon hade slutat blöda och mått bra som vanligt men blev sedan rätt dålig och då visade det sig att allt inte hade kommit ut så tack vare det tar jag tag i saken och tänker inte "men det händer inte mig" för det vet man aldrig.
Ringde för att fråga men missade telefontiden med 30 minuter så ringde till gynakuten och pratade med en där och hon tyckte jag skulle fråga när jag var där men hon tyckte dom kunde göra ett åt mig eftersom det var av en bra anledning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0