Mammaträff eller "halv tolv hos mig"

Idag var vi hemma hos Michaela och blev bjudna på lunch, jätte gott var det!
Dom andra kom vid tio och jag kom efter tolv, hade det trevligt och fick se hur dom bodde.
Mötte Ebba när jag kom för hon var tvungen att åka för att söva Abbe och förbereda inför imorgon.
Trist att vi inte hann ses men imorgon ska jag hjälpa henne att baka så då får vi umgås.
Jätte fint var det i alla fall hos dom och kändes väldigt mysigt, fördelen med bostadsrätt!
Lekte och satt och pratade men som vanligt rann tiden iväg och det blev dags att röra sig mot dagis.
Jag och Linda åkte samtidigt så då fick jag sällskap till gullmarsplan.
Nästa gång ska vi hem till Linda i Hässelby så då får vi se lägenheten innan dom flyttar till Huddinge.
Vi turas om att ses hos varandra och har gjort om "halv åtta hos mig" till "halv tolv hos mig", väldigt påhittigt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0