Magsjuk eller bara dålig, vem vet?

*Varning för känsliga läsare som inte vill läsa om sjuka barn!*

Jaha nu är det Violas tur att vara dålig i magen, omöjligt att veta ifall hon blev det av snuset eller någon annan.
Förra veckan var Abbe och Karro lite krassliga så det kan ju hända att det är något som går mellan bebisarna för ingen vuxen mår dåligt.
Man behöver väl inte ha feber och spy för att vara magsjuk?
Viola är väldigt glad, pigg och som vanligt när det kommer till det allmänna men bajsar väldigt ofta och ibland lite diarré.
Hon äter som en häst och sover som hon ska men imorse såg jag att hon börjar bli röd om rumpan så nu pudrar vi och ska försöka vädra så gott det går.
Hoppas att hon inte smittar William bara!
Någon annan som har ett sjukt barn nu?
Vad gör man åt röda rumpor?
För den delen fick jag byta två blöjor i natt men tack och lov vaknade hon aldrig utan sov bara vidare.
Hoppas det går över fort!


Postat av: Clara

Rent, torrt och lufta, och något som är bättre än puder är zinksalva!Det är bättre för att 1) man andas inte in det (det är inte jättebra att andas in puder...men inte heller livsfarligt), 2) puder hjälper bara att hålla torrt, salvan har dels vattensvstötande och återfuktande förmåga, dels zink som snabbar på läkningsprocessen och bonus3a)zinksalvan funkar på alla typer av sår/irritationer (förutom typ I ögonen och I munnen och så). Går att köpa på apoteket eller bättre sorterade matvarubutiker (sorterat bland babyskötselgrejerna. tex har Libero en)

2012-10-23 @ 11:23:14
Postat av: 19 år och snart mamma till 2. <3

Min Tino var dålig i magen förra veckan, jag har alltid kört på att lufta ordentligt och puder också! ;) (Puder är bra grejer, känns som jag är den enda som använder det nu för tiden, haha) anyway, men om det blir riktigt riktigt rätt så har Bephanten varit min räddare i nöden! :) Tror det krävdes att lufta och smörja 2 gånger så var det borta. :)

2012-10-24 @ 05:22:25
URL: http://www.jenniferpalma.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0