Jag stör mig så fruktansvärt på...

Kvinnor som inte använder hjärnan och sunt förnuft eller som tänker helt knäppt.
Som en slags "trend" nu då väldigt många har oskyddat sex fast barn/syskon inte ens är aktuellt..
Ursäkta men hur f*n tänker ni?!
Man vet hur barn blir till men ändå skiter man i att skydda sig och varje månad någon vecka innan det är dags så väljer man att vara orolig.
Många verkar nästan inbilla sig och skapa diverse gravid symptom istället för att bara ta ett test eller vänta och låta tiden utvisa om du oroat dig i onödan eller inte.
Sen är det väldigt vanligt att det i sambandet med "Jag tror jag är gravid" kommer upp att det "inte passar nu".
Men hur kan man vara så dum att man inte skyddar sig om det inte passar, att man ens kan sitta där sen och överväga abort..
Jag blir lika irriterad varje gång sånt här tas upp på Facebook, för det är ju oftast samma personer det handlar om.

Ännu värre är det med folk som nästan kör över sin sambos/pojkväns vilja om att skaffa barn.
Oftast kan mannen ha yttrat sig klumpigt men för det tycker inte jag att man har mer rätt att göra som man själv vill.
Eller att behålla ett barn men utesluta personen som pappa för att han sagt att han inte vill ha barn nu.
Det spelar ingen roll om han "slipper" barnet och ansvaret för den killen kommer alltid att veta att det finns någon där ute som han skapat.
Sen brukar folk väldigt ofta säga "ja men han har ju struntat i att skydda sig så då får han ju ta konsekvenserna".
Allvarligt talat? Det är ett barn vi pratar om inte nåt djur!

Jag själv skulle aldrig tvinga någon att bli pappa och aldrig behålla ett barn som inte är 100% älskat & önskat av båda.
Jag skulle heller aldrig ha oskyddat sex om barn/syskon inte vore välkommet!
Förstår verkligen varför vissa har fördomar mot oss unga mammor för om man träffar på någon som beter sig som jag skrivit om skulle jag tycka den personen var dum i huvudet..
Sedan har jag aldrig pratat med än äldre mamma som betett/beter sig såhär, de jag känner är väldigt mogna av sig.
MEN självklart finns det undantag men någon sån känner inte jag.


Postat av: Mikkiz

sant !!

2012-10-08 @ 13:14:26
URL: http://mikkizprinsessaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0