Började dagen med ambulans till sjukhuset..

Idag blev inget som tänkt och vi fick långt ifrån en bra start på dagen.
Jag hade gått upp och gett barnen smörgås till frukost och la mig sedan igen eftersom de var rätt gnälligt inatt.
Gick upp igen och bytte blöja, satte på barnprogram och myste i soffan.
Sen gick jag in i sovrummet för att väcka Kim och fråga om han ville vara ensam med Viola så att jag kunde åka själv med William på ponny ridning.
Jag hade slängt mig i sängen för att jag hade tänkt resa mig upp fort men Kim segade så jag hade råkat somna.
Vaknade av gnäll och går ut i vardagsrummet och möter Viola som kommer krypandes.
Ser att hon är geggig och svart runt munnen så jag tar upp henne och ser att hon ätit snus.
Direkt efter börjar hon kräkas och spyr oavbrutet i säkert i tio minuter, är jätte blek, darrar i kroppen och är helt slö.
Satte henne ned för att torka men då säckade hon ihop, gav henne lite vatten med det kom upp dubbelt så mycket.
Kim höll i henne undertiden och satt och grät på toan när jag ringde ambulans och det kom två stycken, åkte in och då började hon bli bra.
När doktorn tittade på henne hade hon blivit mycket bättre och vi fick åka hem.
Hon sa att man blir ordentligt dålig fort men att de också går över fort och att det var bra att hon hade spytt upp det mesta.
Bella och Robin kom och passade William undertiden, tusen tack!
Dom köpte honom en glass och en dricka så han blev inte bortglömd bland allt kaos.
Jag var så arg på Kim ett tag för det kändes så onödigt och jag har tjatat om hans snus så många gånger förut.
Nu är jag säker på att han lärt sig en läxa nu och sett att jag inte överdrev om att hon når längre än vi tror.
Vi var ordentligt oroliga och ledsna men när hon blev bättre så lugnade vi oss.
Det var riktigt läskigt att se sitt barn så himla dåligt och jag hoppas att vi aldrig behöver se något av barnen så igen


Postat av: Mahlin

Det är hemskt när ens barn blir dåliga, hoppas att det inte händer igen. När min dotter var liten (7månader) så hittade jag henne i sängen alldeles blå och kall, hon andades inte. Jag trodde helt allvarligt att hon var död, hon hade något uppehåll i livet på ca. 3minuter trodde läkarna. Det var riktigt hemskt. En sak som jag aldrig kommer att glömma. :/

2012-10-21 @ 10:32:52
URL: http://mahlinpersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0