Tack för den din lilla Viol

Ja vad ska man säga egentligen förutom att vi är helt slutkörda i kroppen, att bristen på bra sömn är påfrestande, att gnället under nätterna börjar bli jobbigt och att allt är väldigt frustrerande och psykiskt påtrestande.
Viola sov innan åtta igår kväll men när vi äntligen skulle lägga oss efter att ha kollat på tv och en serie så vaknar Viola till vid tolv och det går inte att få henne att somna om snabbt så innan ett någon gång har det blivit tyst igen och vi tror att hon somnat då.
Inte nog med att hon vaknat och härjat utan sedan gnäller hon hela natten och jag vet inte hur många gånger jag la henne till rätta, gav nappen, klappade längs ryggen och drog i speldosan!
Vid en punkt så fick jag nog och tog upp henne och lade henne mellan oss i vår säng och då somnade hon till en kort stund men började sedan gråta och gnälla igen.
Dessutom var hon så fruktansvärt gnällig på morgonen och alla rutiner idag har blivit helt upp och ned eftersom hon varit lite trött hela dagen..
Hon har sovit så himla bra sedan hon föddes men detta halvår har det gått upp och ned hela tiden, vad är det som händer?!
Hamnar alla barn i sådana perioder och vad gör man åt det?
Vi tycker det är jobbigt nog att det kan ta någon timme att få henne att somna vissa dagar och då var den kvällen "förstörd" och man somnar själv nästan direkt efter henne, jag längtar ihjäl mig efter att få henne att somna i normal tid inte mellan 20:30-23:00.
Att kunna se på film tillsammans vid nio och inte elva, få vila hjärnan någon timme på kvällen och få gå och lägga sig i tid fast man suttit framför TVn ett tag.
Hur ska det bli om hon fortsätter så här när vi båda arbetar, då lär vi gå under beroende på  hur min arbetstid ser ut- om jag börjar 05/06 igen eller om jag börjar runt 07..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0