Så himla nöjd!

Jag kan med ett leende på läpparna berätta att det gick väldigt bra på båda intervjuerna och att det kändes bra.
Ser fördelarna med att eventuellt jobba på bemanningsföretag en period och de är bland annat att kunna testa på olika arbeten men att alltid ha en lön ifall man är emellan två kunder till dom.
Att hon berättade att just Manpower kan man arbeta hos och ändå kunna ta lån men att det inte är så med alla bemanningsföretag.
Hon sa att dom flesta arbetar från några månader till något år hos dom innan dom blir fast hos någon av deras kunder som vill ha just den personen.
Jag tänker också att får jag inte just denna tjänst så kan jag söka andra jobb jag annars inte skulle testa på och se om jag fastnar för något annat samtidigt som jag försöker hitta ett heltids jobb som chaufför.

Hon på papyrus tyckte det kändes så bra som hon trodde att det skulle göra och visade mig runt hos dom.
Berättade lite om åkeriet och hur många anställda som finns inom chaufförs sidan och lagret.
Nämnde hur många som ska gå i pension inom en snar framtid och lite kort om killen som fick jobbet och varför.
Han hade lite mer erfarenhet än mig men var fortfarande ung.
Hon sa även att dom vill försöka få till en timtjänst då det alltid är bra att ha någon som kan rycka in och dom tänkte främst på lagret.
Men deras tanke var att det är bra att ha någon som kan köra och när de som ska gå i pension har gått i pension finns en fin möjlighet för mig att ta över.
Men det togs även upp att det kan bli förtidspension för någon/några men dom väntar på beslut om det.

Så nu väntar jag med spänning på att få höras igen, båda sa att de hör av sig innan slutet på nästa vecka!
Det vore helt underbart om jag får köra på Manpower tills det finns en ledig tjänst hos Papyrus eller om någon får gå i förtid så att jag kan få komma in.
Kan tillägga att lönen hos båda lät bra med tanke på min bristande erfarenhet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0