Hur ska man göra?!

I torsdags ringde tjejen jag intervjuades av på Manpower upp mig och berättade att hon kan erbjuda mig ett heltids jobb från IMORGON, måndag 26e.
Det är dock en budbil som jag tolkat det som,hon sa B-korts bil, med körning innanför tullarna mestadels.
Allt jag inte vill göra med andra ord..
Jag försöker hitta en CE tjänst så jag får nyttja mina körkort och främst långsvängar eller som jag hade på Smålands Logistik, runt omkring Stockholm men utanför tullarna.
Men helst nattkörningar, kväll, extra eller helger då Viola inte fått någon dagisplats än.
Sökte dessutom inte någon budbils tjänst hos Manpower utan en CE annons som låg ute på platsbanken..
Vi klarar oss ekonomiskt på Kims lön och det jag får av att vara hemma men visst vore det skönt med mera pengar & kunna spara till kontantinsatsen.
Men pengar är inte allt och känner lite att tiden med ens barn får man inte tillbaka och Viola är så liten & jag gråter av tanken att hon då måste börja på dagis vid ett år.
Dessutom kanske detta är min sista mammaledighet och då gör det ännu ondare om hon blir tvingad att börja så tidigt.
Jag vet inte alls vad jag vill just nu och hur vi ska göra och får panik över att behöva svara så snart som möjligt!
Sedan vill jag helst vänta tills hon från Papyrus ringer tillbaka nu i veckan och få ett besked om hur det gått med det som hon tog upp.
Hur är det egentligen med uppsägningstid om jag tackar ja till det andra?

Får jag drömma hej vilt hade jag varit hemma med båda barnen tills 3år ålder!
Stackars Wille fick börja vid 1år men han var mycket större än lilla V och är än idag lite halv stor för sin ålder.


Postat av: 19 år och snart mamma till 2. <3

Jag tycker att du ska tacka nej, pengar är som sagt inte allt och tiden med dina barn kan du aldrig få tillbaka som du säger och om ni ändå klarar er på Kims lön så tycker jag att ni ska fortsätta leva på den för tillfället. :) Man märker att du inte är helt 100 på det så då blir det bara fel från början om det inte känns rätt. :) Det hade varit skillnad om ni inte hade klarat er men nu gör ni ju deg så jag tycker gott att du kan vara hemma ett litet tag till, du/ni är unga så ni kommer ha tid för att spara till vad ni nu vill köpa, kram. :)

2012-11-26 @ 01:33:43
URL: http://www.jenniferpalma.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0