En helg på landet

Nu är jag och Viola också här, William åkte upp igår och det var tänkt att Kim också skulle åkt med.
Vi hade planerat det och skulle åka när han fick ett sms..
Om han ville gå på spelmässan och spela hos nån kompis ikväll.
Tydligen var det viktigare eftersom han valde att stanna hemma.
Ni kan ju förstå själva att det blev krig eftersom jag hatar spel och är stark emot sånt och kommer aldrig tillåta mina barn att utveckla ett starkt intresse/beroende för sånt..
Blev mest ledsen eftersom det känns som att vi inte var viktigast och för att jag hatar när man ändrar planer i sista sekunden.
Dessutom visste han att mässan var nu i helgen men ändå planerar han att åka iväg med oss fast jag frågat säkert fem gånger om han inte ville gå på mässan. Plus att jag lika gärna kunde ha åkt upp igår om han visste att han hellre ville stanna hemma, bara onödiga pengar i sjön nu eftersom bilen är fulltankad nu. Men ja vi har det mysigt ändå och jag är gärna på landet och tar det lugnt.
Eftersom jag har bilen kan jag åka hem när det passar mig hehe.

Nej men senast på tisdag kväll för på onsdag är det samtal igen och våra läxor är inte gjorda fast jag försöker få Kim att göra dom med mig. Känns nästan som bortkastad tid när vi ändå inte gör något hemma, poängen med samtalen förstörd ju om vi inte pratar hemma också..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0