10 månader idag ditt lilla troll!

Idag är ju vår älskade flicka 10 hela månader slog det mig nu.
Eller tanken slog mig imorse, under dagen men återigen nu när jag skulle sova.
Tiden har gått så himla fort och så mycket har hänt på den tiden!
Om 2 månader(!) fyller hon 1 år, jag var ju nyss gravid, vi fick ju poliseskort till sjukhuset förra veckan och hon var nyss ett spädbarn.
Nej nu ljuger jag lite men det vet ni också fast ibland känns det som igår och man blir verkligen påmind om att njuta hela tiden.
Varje sekund och även mitt i gnället kan man försöka njuta, främst Kim som fortfarande inte kan koppla bort gnället så som jag gör.
Jag hör det samtidigt som jag inte hör det om ni förstår? Låter hel snurrigt haha!
Man vet ju aldrig vad som sker i framtiden, detta kanske blir vårt första, sista och enda barn tillsammans.
Kan inträffa något som gör att vi inte kommer kunna få fler barn eller något annat eller att vi ändrar oss och nöjer oss med två busar.
Vi är riktigt tacksamma över att ha fått en frisk dotter och jag är tacksam över att ha fått två friska, glada och "lätta" barn.
Eller ja William var en lätt bebis men nu är han en utmaning ibland.
Tycker det är så kul för William att vi närmar oss det vi pratade så mycket om i början, när de hette "vänta tills hon kan sitta, krypa, stå, gå & prata lite då kommer ni ha kul".
Nu kryper hon i raket fart, går längs möblerna och med gå-vagnen & säger några få ord.
Dom leker redan fast på sitt sätt och som har KUL, så himla roligt tillsammans!
Det skrattas varenda dag och deras syskonkärlek är omöjlig att inte se eller känna av.
En bättre storebror kunde hon inte ha fått, det blev så bra detta.
Skulle inte förvåna oss om William kommer reflektera över hur stor hon blivit och berätta det för oss vilken dag som helst.
Det var riktigt tufft i början och ibland ångrade jag vårt val och kände att vi kunde väntat men nu i efterhand så var det värt det.
De var värt att gå under i någon månad, gråta & undra om det någonsin skulle bli bra för nu kan jag inte se hur livet hade varit annars.
Vår älskade Viola även kallad Violis-Kanolis-Banolis här hemma, du är så himla älskad!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0