Svar på fråga

Anonym "Varför få du inte ha bilen själv redan nu? varför börja med i hans sällskap??"

Svar: jag har faktiskt ingen aning men kan tänka mig att han vill vara med för att lära mig hur bilen fungerar.
Tänker på vart alla knappar finns och hur alla barnlås fungerar och sådana små saker.
Samt lära mig parkera i vårt svin trånga garage utan att köra för nära någon pelare eller bil.
Men visst jag tycker de känns lite fjantig för de känns som att jag övningskör..
Jag har CE-kortet och de säger ju allt om hur jag är på att köra bil eller?
Fast jag respekterar min mans vilja och orkar inte klaga på det för jag ser det som ett steg i rätt riktning.
Vi köpte ny bil för att underlätta vardagen och den blev inte ett dugg lättare när vi alltid har varit tvungna att storhandla tillsammans.
Nu gillar ju William att handla så det går bra men ändå de hade varit smidigare om jag hade kunnat handla när Kim jobbar och William är på dagis.
Men förhoppningsvis dröjer det inte länge innan jag kan handla själv.

Motfråga till er läsare, hur skulle ni reagera och känna om ni inte fick använda er sambos bil?


Postat av: Anonym

Jag skulle vara ledsen och sur och inte känna mig betrodd på att kunna köra och hantera bilen.

Skönt att du inte reagerar så :)

2012-05-01 @ 16:02:14
URL: http://jochp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0