Skansen besöket

Ja du hela dagen var nästan stress rakt igenom.
Först så åt vi frukost och sedan blev det dags för att klä på oss och åka, jag tyckte först att vi hade gott om tid.
Men på något vis lyckades jag gå så sent hemifrån att vi hann med tunnelbanan med 1minut!
Då kom vi precis i tid eller ja vi var sär tio-fem i elva ungefär.
Fast min BM var en kvart sen så jag hade inte behövt stressa alls men men.
Jag var inte gravid tack och lov så jag har fått recept på mini-piller, cerazette hette dem.
Har inte hunnit hämta dem så det ska jag göra imorgon.
Jag hade lågt blodtryck som jag alltid har men mitt järnvärde hade stigit och var jätte bra.
Så nu har jag koll på det också.
Bara att fortsätta dricka mycket vatten och äta regelbundet så borde jag inte behöva äta järntabletter eller bli svimfärdig.
Efter det så gick var jag tvungen att gå in på banken för mitt bankomatkort lyckades jag glömma hemma..
Så när jag var färdig där var det dags för lunch och jag hann aldrig göra något som vi kunde ta med så det blev McDonalds.
När vi gick därifrån stötte jag på en gammal kompis som jag simmat med.
Men redan då var klockan mycket så fick skynda för att hinna med tunnelbanan.
Vi mötte upp Melissa och Jacob i T-centralen och fick springa för att hinna med spårvagnen.
När vi hade gått på den borde vi redan varit utanför Skansen så vi kände oss en aning stressade.
Men sedan var det lugnt och vi fick in allihopa.
Vi började med Akvariet och jag höll på att dö bara av att veta att vi skulle dit först.
Fast det gick bra men jag stod utanför dörren till äcklena(ormarna) en bra att stund innan jag vågade mig in.
Då höll jag för ögonen och stirrade rakt ned i golvet och gick rakt igenom men försökte få William att titta på dem.
Han var tack och lov inte alls så intresserad så jag kom lindrigt undan.
Kollade på resten av djuren men när vi skulle ut var det såklart klappa djuren dag.. Självklart var det en orm där.
Så jag gick till höger och tvingade William att titta och klappa ormen så Melissa hjälpte honom.
Efter en stund vågade han klappa ormen och sedan spindeln, han var jätte stolt!
Kan ni förstå att sonen till den värsta sortens ormfobi mamma har klappat en orm?!
Jag ville först inte ta i honom men eftersom hade spritade händerna sedan så ignorerade jag det,
Vi gick vidare och åkte tre karuseller som ni sett på bilderna och han tyckte det var jätte roligt!
Fast innan vi hann börja åka så var det Violas tur att vara på gnällstigen och det utnyttjade William som sprang iväg från mig några gånger.
Vägrade gå på toan och skrek/grät & hade sig..
Viola tyckte nog det var väldigt varmt i vagnen varav allt gnäll för hon fick vatten för första gången och då vart det genast bättre.
Sen fick hon såklart tutten men vattnet gjorde så att vi nätt och jämt kunde åka färdigt karusellerna fast flygplanen fick inte därför fick Melissa åka själv med barnen.
Efter lite fika och gnäll från Viola så gick vi vidare och då somnade hon äntligen.
Men då ville William åka hem fast det gick över på en stund så sedan fick jag säga att nu går vi hem punkt slut.
Jag önskade verkligen att jag hade haft en syskonvagn till sådana utflykter då Wille ballar ur ibland och skulle behöva vila men inte sova.
Min känsla av besöket var "jag tänker f*n aldrig mer gå till Skansen! Det kan mormor eller morfar få göra för jag vill inte hit en enda gång till på resten sv året!"
Förstår ni då hur jobbigt det var?
Fast sedan tänkte jag att kanske kanske så stämmer "tredje gången gillt" så vi får se hur det blir.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0