Något positivt med FK

Äntligen har jag fått prata med en vettig person på försäkringskassan och fått ett bra svar.
Jag ringde tidigare idag för att fråga om jag måste ta ut mindre föräldrapenning när jag kanske börjar jobba med det där extra jobbet.
Hon förklarade för mig att jag kan ta ut full föräldrapenning och samtidigt jobba eftersom det bara handlar om några timmar i veckan.
Så nu när jag räknat på det så blir det i sådana fall några tusen extra varje månad som vi antingen kan spara till bröllopet, barnen, boende eller bara kunna gå till frisören utan att känna att det svider.
Men först och främst blir det ny bilbarnstol till William.
Dessutom berättade tjejen att vi kan ta ut halva dagar samtidigt i höst och att jag kan jobba samtidigt så länge jag inte jobbar mer än 7 timmar/dag.
Så om jag skulle hitta ett bra betalt deltids jobb så behöver inte Kim ta ut fulla dagar vilket gör att hans dagar räcker längre.
Precis som vi vill eftersom vi inte vill att hon ska börja vid 1år.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0