Ingen bebis i magen

Testet var negativt och jag har fått ett recept på mini-piller nu.
Så nu slipper vi tänka på sånt och jag kanske får bli gravid under smekmånaden som jag alltid drömt om.
Någon här som har nåt att säga om cerazette?


Postat av: Alexandra

Har ätit dem i tre år. De är inte subventionerade längre dock, så har bytt. Mensen uteblir hos de flesta vilket gör att man ibland blir lite orolig eftersom att det inte är skydd till 100%. Det fungerade bra för mig!

2012-05-25 @ 13:41:58
Postat av: Therese- mamma till Alicia & Tindra

Jag hade cerazett och dom funkade bra tyckte jag. Men jag valde att byta till Trinovum 28 då jag ville hålla koll på mensen. På en karta så är det 4 olika rader med färgade tabletter då vet man när man får mens och kan planera utifrån det. :)

Jätte bra! Nackdelen med dom som med andra p-piller är att jag har gått upp i vikt och det är ju mindre roligt :( men jag hoppas du blir nöjd med minipillerna.



Kram

2012-05-25 @ 19:08:21
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Frida

har du otur kan du få konstanta blödningar, dem har samma hormonsättning som p-stav. jag gillade dem iaf fick min mens var 3:e månad en period sen kom den regelbundet tills jag valde att sluta med dem pga relaterade sjukdomar i släkten som kom fram

2012-05-25 @ 19:23:16
URL: http://stardazzel.se
Postat av: Linda

Jag provade att ta dem två gånger, så fort mensen sluta fick jag jätte ont i magen.. men det är ju olika från person till person. jag får inte heller ta p-piller då min mamma har haft blodproppar av preventivmedel. Så jag kanske helt enkelt inte ska ta preventivmedel i huvudtaget ;)

2012-05-25 @ 20:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0