Det här med säkert sex...

Nu sitter jag i telefonkö tilll MVC då jag vill rådfråga med min barnmorska om vad jag ska ha för preventivmedel.
Hon sa att jag kunde ringa och boka tid när vi hade funderat lite och det har vi gjort så nu är de dags att ta tag i det.
Jag hatar egentligen preventivmedel och vill inte äta eller stoppa in något i min kropp men nu får det bli så ändå.
Egentligen ville jag bli gravid nu men det passar inte nu och vi har ju ändå en bebis så efter mycket diskussioner kring detta ämne så har vi bestämt att de får bli piller.
Vi vill inte ha något som ska stoppas in i min kropp och sitta där i flera år (över 5år då) och som vi har pratat och tänkt just nu så ska jag äta dem i 1 år och sedan får vi se om det passar att försöka på ett syskon då eller om vi väntar längre med det.
Är ju svårt att planera redan nu hur vi ska göra med de men vi vill ha fler barn fast inte just nu då jag ska jobba och sedan vara hemma med Viola igen och vi vill ge hennes den uppmärksamhet som hon förtjänar och vi tycker den åldersskillnad vi har nu är jätte bra så därför lutar de åt samma åldersskillad till nästa barn.
Sedan skulle det inte bli bra för William om det kom ännu en bebis nu för han har precis vant sig vid vårt nya liv och tycker det är bra som det är.
När vi är klara i bebisverkstaden funderar jag helt seriöst på att sterilisera mig, jag vägrar äta massa skit för att inte bli gravid och jag vill inte göra abort om vi blir gravida så då känns det som att det är ett vettigt alternativ.
Kim tycker att jag får så konstiga idéer ibland när jag berätta det.
Men de är långt kvar tills jag behöver bestämma mig om det så vi får se.
Jag kan tillägga att jag enbart testat p-piller i 4 månader samt p-ring i 1 månad under hela livet sen skydd blev aktuellt så bortsett från det har säkra perioder fungerat utmärkt för mig! :)

Vad tycker ni om sterilisering?
Vad har ni för preventivmedel och vad tycker ni om det?

Postat av: Alexandra

Fråga dem gällande p-stav!

Jag förstår känslan gällande det att man inte vill ha något så länge, denna har man dock tre år(som längst då). Jag har nu det och har tidigare ätit minipiller, tycker det fungerar jättebra än så länge. Tyckte också att det kändes jättekonstigt innan jag pratade med barnmorskan om det, men efter att vi pratat så kändes allt mycket bättre!

Bara ett förslag :)

2012-05-11 @ 14:35:06
Postat av: Malin

Jag tycker inte heller om att ta piller, främst pga att jag är såå glömsk och kan glömma ibland hehe

Men jag har haft kopparspiral och jag sätter aldrig in nåt mer där, fy så obehagligt. Så jag vet inte vad som skulle passa mig men just nu har jag minipiller eftersom jag ammar. Så ah, de e jobbigt de där med preventivmedel faktiskt. Dock väldigt nödvändigt om man inte vill bli gravid.

Sterelisering e rätt smart, men de tror jag att jag aldrig skulle våga haha :P

2012-05-11 @ 15:08:26
Postat av: Emmah

Jag har P-stav nu, funkar bra har ingen mens alls vilket är skönt! Men tänker aldrig stoppa in nått i underlivet. Vill ha 3-4 barn, sen får de blir sterlisering :)

2012-05-11 @ 18:49:38
URL: http://mammaemmah.blogg.se/
Postat av: Micaela Norberg

Jag har P-Ring

Det funkar riktigt bra det är en ring man sätter in i slidan sen byter man ut den var tredje vecka för ha mensen sen sättar man in den efter en vecka. Mycket bättre än p-piller i mina ögon för de har jag haft. Läs mer på umo där finns mer info.

kramkram :D

2012-05-11 @ 21:02:33
URL: http://micaelanorberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0