Det där med skydd

Tack för era kommentarer angående preventivmedel!
Jag har för mig att man inte får ha vad som helst när man ammar?
Jag har inga planer på att sluta den närmsta tiden heller utan vill helamma henne i minst en månad till och sedan delamma till 1år i alla fall.
Men vi får se om hon är med på den planen, William slutade själv vid 9 månader..
Kondom är inte riktigt vår grej plus att det är så sinnessjukt dyrt(!!) om man ska köpa hem så att man kan mysa precis när man vill.
Jag menar ibland är det sällan och ibland inte, man vill ju inte stå där och stå över någon gång för att de är slut.
Känns som att piller är det enda alternativet fast jag hatar att äta saker.
Men jag fick en tid den 25 maj så får se vad det blir för något.
Jag får inte glömma bort att testa mig i samma veva för jag har inte fått tillbaka min M än.
Jag vill ju gärna inte upptäcka att man är gravid när man fått mage och inte kan välja hur man ska göra.
För jag blödde till och från i två månader efter avslaget och nu har jag inte blött på över två månader.
Dock så ska man väl inte ha mens medan man helammar?


Postat av: Alexandra

Min mens kom först när min dotter var 4 månader när jag minskade ner amningen kraftigt. Så om man helammar så är det inte konstigt om mensen inte kommer! :-) helt normalt(o rätt skönt) ;-)

2012-05-16 @ 12:33:35
Postat av: Alexandra

Tänkte bara skicka en länk till fass där du kan läsa mer om p-stav. Personligen anser jag att det är enklare än p-piller, då det inte är lika mycket att hålla reda på. Kan gissa på att du dessutom har mer att hålla reda på än mig som inte har några barn.



http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19990226000145&DocTypeID=7&UserTypeID=2

2012-05-17 @ 11:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0