Inte okej att ta stryptag!

Tyvärr så fick vi inte ha en hel dag bra från morgon till kväll utan i bilen på vägen hem så hände såklart en sak.
Jag trodde William ville dra mig mot sig för att ge mig en puss men han tog tag i halsen på mig jätte hårt och sen släppte han och gjorde likadant och sa "jag stryper"..
Han är väldigt stark så det gjorde ju verkligen ont och jag frågade såklart vad han fått det ifrån, ifall någon gjort så eller om han sett det någonstans och precis som sist han gjorde så, för ja det har hänt en gång tidigare men då tog han tag i mormor, sa han att "R gör så, han gör så mot F och V"
Då sa jag "va har han gjort så mot F också?!" men då ändrade han sig och sa "mm eller nee mot V"..
Jag vet att det är mer eller mindre sant då jag ringde R sist och berättade vad han sagt och fick till svar "ja vi kanske har låtsasbråkat eller något" men kan tillägga att han skrattade först..
Hur kan man inte veta exakt om det inträffat eller inte när han varit där!?
Som att det inte räckte med att han gjorde så utan sedan började han sparka mot mig och slå mig och då sa jag hela tiden att sluta för det gör ont, man gör inte så, nu är du inte en snäll kompis mot mig, du gör illa mig nu och jag blir ledsen, jag vill att du slutar nu men inte lyssnade han på något utav det..
Till sist puttade jag bort hans fötter och armar och nästan skrek "SLUTA NUU!" då blev han tyst och sedan sa jag "jag vill inte prata med dumma barn så nu tänker jag vara tyst".
Då blev han nog lite paff över att jag inte pratade med honom längs resten av vägen och fick inga andra svar än något enstake "mm" eller "aha..".
Tack och lov hade vi åkt en bit så jag behövde inte sitta sådär så länge.
Vi stannade hos mamma för att ge William kvällsmål så att det inte gjorde något om han sedan somnade i bilen och då berättade jag för mamma vad som hänt i bilen innan grabbarna kom upp.
Hon blev ju helt paff och skit f*rbannad över att det hänt igen men höll sig lugn undertiden vi var där för det är inte Williams fel att hans bio-far inte har varit/är en bra förebild för honom.
Men ja vad gör man i såna situationer, han struntar ju helt klart i allt jag säger till honom eftersom han fortsätter ?
Det kom ju verkligen från instanstans för precis innan hade vi gullat och busat och tittat på lastbilar vi körde förbi.

Postat av: anneli

man ska aldrig ens låtsasbråka framför barn för barn förstår inte ironi! det bästa sättet att få barn att göra elakheter mot sina kompisar och rättfärdiga det genom att säga att det var låtsasbråk är att själv låtsasbråka :P

2012-06-17 @ 12:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0