Båda änglarna hemma idag

William hostade väldigt mycket igår natt så jag ville ha honom hemma idag så att jag kunde ha koll på ifall det fortsatte under dagen.
Var dock väldigt trött imorse men jag gjorde gröt åt honom & ägg samt kiwi så att han skulle stå sig ett tag.
För jag försökte vila medan han åt fast de blev inte så mycket vila tyvärr.
Sedan fick han lite frukost igen när jag åt & bara någon timme senare så var de dags för lunch.
Han ville hellre ha blodpudding än vegetarisk lasagne så han fick det och han åt fyra skivor varav ena var rå.
Sedan klädde vi på oss men de blev lite tjafs vid påklädningen trots att jag försökte hjälpa honom.
Gick i lugn och ro ned till tunnelbanan utan någon stress och åkte till öppna förskolan.
Idag var det knappt några där & det var väldigt tyst och lugnt.
När vi gick in på Ica längs vägen hem var det däremot krig i butiken haha.
Men envis som jag är så sket jag fullständigt i hans gnäll & skrik, sånt funkar inte på mamma,
Tänkte göra köttfärsbiffar men klockan var så mycket när vi äntligen kom hem så Kim lagade köttfärssås istället.
Sen slocknade William i soffan framför TVn och nu har Viola precis somnat för natten.
Så nu tänker jag också sova medan det är tyst, god natt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0