Vardagen kallar åter igen

Nu ligger jag i sängen och ska sova, barnen somnade i bilen på vägen hem och har sovit sedan dess.
Alltså sen innan åtta någon gång och vi är väldigt förvånade över att Viola inte vaknade när vi flyttade henne.
Samt att hon sov vidare när jag nyss tog av hennes body.
Vi såg på film för omväxlingens skull så idag lägger jag mig "sent" haha.
Under dagen efter att vi hade ätit lunch så åkte vi till Kims morfar då Kim ville tvätta bilen.
Undertiden så cyklade William, vi plockade blåbär, fikade och fördrev tiden.
Självklart hade Wille oturen att ramla med cykeln och få ett skrubb sår på ena armen när han visade upp sig för Gert.
Så blir det alltid när han blir modig och kör på, som nu då han cyklade på tok för fort och svängde för snabbt.
"dumma gruset" som William sa flertal gånger.
När Kim och Gert var färdiga med bilarna åkte vi över till dem.
Då somnade jag i soffan medan mina män spelade spel, snacka om trött mamma.
En stund efter att jag vaknade kom Nette och Milla (svärmor och äldsta svärsyster) samtidigt så hade Viola vaknat.
Vi åt middag där och de var lika gott som vanligt!
Jag ville att Viola skulle få mysa lite med sin faster då vi ses så sällan och övriga familjen träffar vi mycket oftare.
William plockade hallon innan middagen och matade Viola med några, det är ju för gulligt!
Han kommer nog bli en strålande storebror även senare i livet, tar hand om syrran redan nu.
Nej nu måste jag slumra in!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0