Jag och dräggen

Är på väg till jobbet och åker kommunalt idag igen, frågade om bilen och om Kim kunde gå.
Men nej han ville icke gå fast det är två stationer och kanske 20 min om han inte låter honom cykla en bit.
Fick ett otrevligt svar och en svordom så det fick vara, är bara han som förlorar på att jag kommer hem senare.
Hur som helst väntar jag på pendeltåget i T-centralen och denna tid är det nog bara vi som ska till/hem från jobbet och de som roat sig inatt.
Finns en hel del slitna människor och en del av dem går utan skor, kvinnor såklart.
Så på denna tid av dygnet är det knegarna och dräggen som rör sig ute på Stockholms gator och torg.
Än så länge ingen högljudd jobbig tok i närheten, låt det förbli så.
Må hända att de även finns några som reser långt och ska med tåg och dylikt men de är inte så många av dem.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0