Jag är en praktisk mamma

Jag får alltid höra att jag är den praktiska mamman om man ska sätta mig i ett fack.
Jag är en sån förälder som aktivt leker med mina barn (jag cyklar på barncyklarna i parken, åker rutschkana osv), klär mig efter väder, försöker tänka på allt - som att ha med extra kläder till alla ifall de behövs, alltid ha med mellanmål om vi ska bort.
Men jag skulle aldrig vilja klä mig snyggt och frysa en hel dag utan då klär jag mig varmt oavsett om det inte alltid ser snyggt ut.
Jag är uppväxt med att klä mig efter väder och jag har aldrig behövt frysa utan har kunnat vara utomhus och lekt i flera timmar.
Därför hatar jag att frysa och tycker det är så otroligt viktigt med rätt kläder varav jag spenderar en hel del pengar på kläder åt barnen.
Just nu på William eftersom han är äldst men jag har alltid i baktanke att hon förmodligen kommer kunna ha hans kläder.
Så på det viset sparar jag ju pengar, de är fördelen med att de är födda samma årstid.
Det här med att jag aldrig behövt frysa ute är också en stor anledning till varför jag ville ha William på ett utedagis.
Ville ha det redan när han var 1år och skulle börja men de blev inte så utan ett vanligt men de var ute mycket ändå.
Till Viola vill jag också att hon ska gå på ett utedagis men kanske inte precis när hon ska börja.
Tror inte det finns för 1-2åringar heller.
Minns någon av er läsare hur ni var klädda som små, frös ni eller svettades?
Och hur tänker ni kring kläder åt era barn, dyra bra kläder eller snyggt och gulligt men inte så praktiskt?


Postat av: Alexandra

Jag frös aldrig heller som liten, hade alltid kläder efter väder o det tror jag de flesta barn har idag oxå. :-) min tös ska iaf inte få frysa utan det ska vara praktiska kläder, sen finns det ju mkt praktiska kläder som är snygga oxå! :-)

2012-04-11 @ 06:53:56
Postat av: Anneli

mina föräldrar tänkte alltid på att klä mig och min syster så vi skulle kunna leka utomhus utan problem :) nu är ju min dotter bara 3 mån men jag tänker också mera praktiskt. är ju förskollärare så har ju sett en del händelser där barnen inte vågar leka utomhus för att de är rädda att föräldrarna ska bli förargade över deras smutsiga kläder och jag vet inget värre! men lyckligtvis finns det nu kläder som är både praktiska, snygga och billiga. och de gånger jag kommer klä min dotter i ömtåliga kläder skulle jag inte bli arg om de går sönder lite eller blir smutsiga för hennes lycka är så mycket mer värd än ett plagg.

2012-04-11 @ 15:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0