Tips?

Uppmanar er läsare att lämna en kommentar om barnvänliga områden att flytta till.
Våra krav är dock 3or på minst 70kvm och maxhyra på 6500 där det finns möjlighet till komunala färdmedel, förskolor & skolor och inte för mycket invandrare.
Eller stora 2or på minst 55-60kvm med samma krav som ovanstående fast maxhyra på 5500-6000.
Vi har som sagt tittat på en fin lägenhet i Bagarmossen och vi ska dit i veckan som kommer förmodligen och titta en gång till.
Så om någon av er läsare kanske bor i Bagis eller om ni känner någon som bor där är ni varmt välkomna att säga vad ni tycker om stället.
Era kommentarer blir inte offentliga om ni inte vill eftersom jag själv väljer vilka kommentarer som publiceras & ni får vara anonyma om ni vill.
Tack på förhand!

Postat av: Alexandra

Om det är bostadsrätter ni tittar på så kan jag absolut rekommendera Hägersten. Dels finns det en hel del fina lägenheter vid Hägerstensåsen, där finns det både skola och en hel del dagis. Det är nära till bussar och tunnelbana samt parker. Själv har jag bott i Fruängen hela min barndom och det har också varit bra. Det som är en fördel är att det inte är så dyrt, varken när man tänker på hyror eller på priset på bostaden. Jag kollar själv i tidningen Söderort varje gång den kommer och letar efter en lägenhet som passar mig. Har sett väldigt många "mycket rymlig lägenhet i barnvänligt område".

Lycka till!

2011-09-12 @ 11:47:30
Postat av: Blivande 2 barns mamma :)

Tack så mycket för din kommentar! :)

Visste dock redan att både Hägersten och fruängen är bra områden då mamma bor där och W har gått på dagis där.

Dessvärre så letar vi inte bostadsrätter utan hyresrätter.

Både hyra lägenhet eller radhus är av intresse.

2011-09-12 @ 19:37:55
URL: http://anamariaj.blogg.se/
Postat av: sara

solna :) hägersten :)

2011-09-14 @ 00:06:40
URL: http://sarab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0