Contagion



Den filmen såg vi igår och den var super bra!
Jag är ju lite av en sådan person som tjatar om baciller hela tiden, alltså till William då.
Att han inte får peta vart som helt i tunnelbanen/bussen eller trycka på hissknappen för att de finns så mycket äckliga baciller & om han sedan råkar peta sig i ansiktek kan han bli förkyld.
Så han säger till och med i bland "är det här en sån där bacill tunnelbana mamma?".
Och nej jag tycker inte att jag överdriver, det är så sjukt äckligt att tänka tanken på hur många personer som tryckt på hissknappen och när den senast gjordes ren!
Om det är fakta i filmen så tar man ju sig i ansiktek 2000ggr per dag!
Det motsvarar 2-3 ggr i minuten..

En sak som verkligen gjorde mig arg i filmen var den där jobbiga killen som hela tiden orsakade kaos och panik bland folket tack vare hans bloggande.
För han fick det hela tiden till att regeringen bara ljuger om allt etc..
Fast sedan när de väl testade hans blod så hade han aldrig haft sjukdomen som hela filmen handlar om, haha!
Samt kinerserna/koreanerna lr vad de nu var som självklart fick för sig att USA & Europa(minns inte nu bara för det) hade slagit ihop sig och inte tänkte ge dem något vaccin så de kidnappade en av forskarna & höll henne som gisslan tills de fick sitt vaccin.
De ska alltid hålla på sådär i nästan alla filmer man ser.

Ännu en sak som gjorde mig sur var hur människor blir när en kris inträffar, alla tänker bara på sig själva & typ slår ihjäl varandra för att få lite mat.
Jag hade nog hellre dött än att betee mig som ett lejon!
Det är ingen skillnad på människor enligt mig, det enda undantaget jag tycker är okej är att ge i vaccin till forskarna.
Om de dör så står man ju helt plötsligt på ruta ett igen med att fortsätta forskningsarbetet osv.
Rekomenderar hur som helst filmen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0