Tisdag

Idag så blev det massa mys i sängen innan vi gick upp och åt en hyffsad frukost, äggsmörgås, jucie & yoghurt med branflakes.
Sedan fick jag ringa några samtal för att få tag i rätt person som kunde tala om vilken tid mötet var idag.
Fick nämnligen hem en lapp om informationsträff angående förskolesituationen i Skärpnäcks stadsdel.
Fast lappen är försvunnen men brevet finns kvar, skumt..
Efter att jag hade fått en tid så började vi klä på oss och åkte hem till mamma, ville börja sortera bland mina saker där.
Så det blev två flyttlådor med kläder packade, mest mina och då har jag fortfarande kläder som hänger i Williams garderob samt kläder som ligger i strykhögen.
När jag precis blivit klar med mina lådor så åkte William och jag till Skärholmen för att träffa Terese en stund.
Blev inte en sån lång stund men var trevligt att ses ändå, vi gick på lagerhaus & åhlens och tittade på saker.
Vill hemskt gärna hitta nå fina prisvärda glöggmuggar då jag älskar glögg!
Känner verkligen hur jag vill skapa ett litet bo nu när vi flyttar, få lägenheten att reflektera oss & att folk ska tycka att det är snyggt och hemtrevligt.
Har nog säkerligen att göra med graviditeten att jag plötsligt känner detta behov av att pyssla och fixa men jag gillar ju det annars också fast känns lite extremt just nu.
Så försöker att vara lite cool & inte spendera allt för mycket pengar.
Tänker önska mig en hel del i julklapp dessutom för de känns ändå som en väldigt smart sak, pengar känns ju trist att önska sig så då är de bättre att önska sånt som vi behöver men inte hunnit köpa än.
I alla fall så åkte vi hem till mamma efter en timme ungefär & då hann vi bara äta lite gröt innan vi var tvugna att gå till centrum för att hinna med bussen.
Jag ville ha med mig mamma på mötet så William skulle vara med Kim hos hans föräldrar & äta pannkaksmiddag.
Anakin blev så glad när vi kom, sprang och hämtade strumpan direkt & skällde konstant så tror nog allt att han blev lite besviken när jag och mamma gick direkt efter att vi klätt av William.
Fick ett sms efter kanske 30min att klumpedunsen ramlat över Anakin när de lekte och fått sig en fläskläpp.

När jag kom hem så stod dem och borstade tänderna så jag hann mysa och inspektera läppen innan han gick och lade sig.
Såg inte så skönt ut men de går ju över och försvinner efter några dagar.
Känner mig nöjd med dagen faktiskt, imorgon ska vi gå upp i tid & åka hem till mamma och fortsätta organisera innan det är dags för Öppna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0