Offra lite av dig själv!

Blir så otroligt trött på alla människor som hela tiden ska ställa dessa frågor "kan jag äta det här", "tror ni att det gör något om jag äter de här bara någon gång".

Man är gravid i 9 månader, ska de va så j*vla svårt att undvika allt man inte bör äta för att få ett friskt barn?
Hur egoistisk kan man bli egentligen, barn ber inte om att få komma till så ska de vara så svårt att offra sig själv i 9månader för att ge barnet bästa möjliga start i livet..
Jag tycker att alltför många gör det okej att äta/dricka just det man är sugen på just nu!
Bara för att man inte orkar vänta i några månader till & hela tiden hittar fakta på att man kan äta det man vill.
Men ärligt talat, Semper lyckades ju dölja cancer ämnet i barnmaten så vad är det som säger att ingen annan gör en liknande fuling?

Jag själv har varit sugen på grönmögelost, brieost, skumpa & vin sen jag blev gravid men jag har inte rört något!
Varför ta en onödig risk att äta det någon gång när jag kan äta hur mycket jag vill när hon är född och ha gott samvete & slippa oroa mig.
Har hotat min familj och sagt att "om någon av er dyker upp på BB UTAN ost & kexs och vin så kan ni dra lika fort som ni kommit, söka upp närmsta butik och köpa mig det jag vill ha och sedan komma upp igen".
Har till och med sagt åt min man att jag tycker han kan köpa hem en Brieost en vecka innan bf så att det finns hemma ifall de blir bråttom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0