Måndagen som var

Igår så var vi på Öpnna Förskolan som vanligt men innan vi åkte dit så klev vi av i Skanstull och gick in i Ringen för att kolla ifall Kims julklapp fanns i en butik här.
Det gjorde den och vinglasen jag kärat ned mig i fanns också där men inte till nedsatt pris så jag ringde till Linneskåpet i Sala och bad dem lägga undan åt mig.
Så nu har jag ordnat julklapp åt min kära och julklapp åt mig själv.
Sedan åkte vi till ÖF och hade lika trevligt som vanligt, klantiga William ramlade två gånger i rad när han skulle sätta sig på stolen.
Nu har han ett schysst blåmärke snett över ena kinden.
Så nu har han förhoppningsvis lärt sig att man måste titta vart man sätter sig och att sitta ordentligt på stolen.
När det stängde så var vi några mammor som gick till Skanstull för de skulle inte i Ringen och kolla efter något så då gjorde vi sällskap.
Sedan gick vi till Nordea och beställde ny kod till mitt kord och tog ut pengar, det var en jobbig och lång väntan innan vi fick gå!
Gick och köpte Kims julklapp och sen åkte vi hem, diskade & började med middagen. Det blev nudlar och kycklingwok, en hitt i denna familj.
Tror inte att jag känner någon annan som har barn som frivilligt vill ha sambal oelek!
Sist fick han direkt på skeden av Kim efter att ha tjatat och då tog det 1sekund innan han sa "Starkt!" och drack ett glas mjölk i ett nafs.
Men denna gång fick han lagom och det gick super bra, härligt att ungen gillar stark mat för det gör Kim också så då slipper man vara försiktig med kryddorna.
Efter det så bestämde vi oss för att komma igång med att fylla flyttlådorna så då blev Wille inspektör fast han var mest i vägen till en början.
När vi höll på med kläderna då kunde han hjälpa till, så nu har vi 5st färdiga lådor varav två innehåller elektronik och de tre andra innehåller Kims kläder, Williams & lilltjejens kläder och lakan/handdukar.
Sedan började vi tömma köksskåpet på porslin & glas så nu är halva skåpet tömt, resen tömmer vi på fredag.
Känner mig dock lite sur över att jag fortfarande har mina kläder kvar att packa för de är så mycket kläder, önskar att jag vore en man just nu haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0