Viktuppgång?

Det känns som att en vanlig faktor som kvinnor tänker alldeles för mycket på är att gå upp i vikt när man blir gravid.
Det är helt klart mitt minsta problem med mina graviditeter, har än så länge gått ned 4-5kg sen jag blev gravid och började må illa.
Känner dock absolut inte att det är något att oroa mig för eftersom jag gick med 8kg förra gången och gick upp till min vikt jag hade innan och fick en fullt frisk pojke ändå.
Tror att man oroar sig för mycket rent generellt eftersom det man ska komma ihåg är att det ska vara kvalité på det som man stoppar i sig.
Äter man nyttigt och har gått upp mycket ändå men alla värden ser bra ut så kanske det bara är att fortsätta att äta bra efteråt och träna, de extra kilona är väl värd en frisk bebis?
Om man däremot bara äter skräpmat och går upp i vikt pga det så kanske man bör vara lite orolig, detsamma om skärpmaten är det enda man får behålla.
Jag är dock inte alls orolig, jag är ett nyttofreak när det kommer till mat under graviditeten, så fort jag kan äta igen blir det massa nyttiga middagar!
Nu ska jag ta ett glas mjölk innan sängen kallar om en halvtimme.
Imorgon ska jag ringa efter en tid hos barnläkaren för det verkar som att Wille har ont i ena örat.
God natt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0