Skola..

Imorgon ska jag förbi skolan, de blev ingen praktik på KoF för de som kör släp kände inte att de hade tid med en CE just nu men Kennet uppskattade hemskt mycket att jag åkte dit själv och pratade med honom istället för att ringa.
Men kära Thessan ringde mig och berättade om en hemlig praktikplats, så vi ska dit tillsammans på tisdag när killen vi ska prata med är hemma från Tyskland(?) och så hoppas jag att jag får börja där från och med nästa onsdag då.
Kan säga att det stället verkar riktigt bra och deras lastbilar är riktigt schyssta, välvårdade och oftast nytvättade.
Hur som helst så ville Thessan att vi skulle sätta oss ned imorgon och skriva färdigt mitt projektarbete så att det är ur vägen någon gång och de känns skönt!
Har jag tur så blir vi färdiga med det under förmiddagen och då kan jag ju göra någon annan rest på eftermiddagen och sen skulle jag kanske få köra lite simulator också.

Däremot så åkte jag med min gamla tränare Peter som kör för ICA och hjälp mig vad mycket jag har skrattat idag!
Man har sällan tråkigt i Peters sällskap, det är lite kul att jag som också ska bli lastbilschaufför får se hur han är i sitt arbete och vet hur han är på hockeyn.
Det är inte alla som man träffar på det viset, jag tror att ni förstår hur jag menar nu.
Vid vår väldigt sena lunch gick snacket om att Kyl och Frys tydligen ska köpa in lite nya bilar och att de skulle behöva lite mer folk så man kanske ska slänga in sitt CV och hoppas på ett sommarvikariat i bästa fall.
Pengar som pengar så länge det är en hyfsad körning.
Jag kan verkligen tänka mig att en del av er läsare blir helt förvirrade av allt lastbilsprat men det är bara att vänja er, ni kommer nog in i det med tiden.
Ju mer ni läser ju bättre kanske ni förstår allting.
Kan ju erkänna själv att man blev lite snurrig i början när alla andra pratade "tradar språket" och man själv stod där som en liten nybörjare och inte förstod någonting.
Nu är det snart ombytta roller!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0