Lägenhetsångest...

Jag har beslutsångest över de här med lägenheten, jag vet inte om jag ska tacka ja eller nej.
Jag vill ju flytta och ha ett eget hem att åka till istället för att pendla mellan Kim & mamma (som bara är jobbigt eftersom man glömmer vad man har hos vem), kunna säga till Kim *kom över på middag hjärtat*.
Inge mera jag har ff (föräldrafritt)..
Men samtidigt är de väl så som vissa säger att de kommer underlätta om jag har haft en fast inkomst ett tag innan så att man hunnit spara lite och har råd med allt man vill ha i lägenheten.
Jag får ju se det positiva i att tacka nej;
Jag har råd att mecka ihop bilen och cruisa lite i sommar
Jag har råd att åka på Peace And Love
Jag kommer inte behöva söka bidrag för att ha råd med hyran
Jag kommer kunna ha helt fokus på praktiken & att göra ett bra jobb där
Jag kommer inte behöva tänka något på allt med dagisplats och byte
Vi kommer ha råd att åka utomlands i höst/vinter
Vi kommer kunna åka på massa roliga utflykter i sommar
Kims & min ekonomi kommer blir betydligt bättre den dag vi flyttar ihop då jag hunnit börja jobba
Jag slipper ha en grinig pappa eftersom han var emot de här med egen lägenhet

Ja det finns en del punkter som är både bra och vettiga med att tacka nej men såklart så finns det massa bra saker med att tacka ja..
Som alltid finns det två olika sätt att se på saken.
Vi får se vad mitt svar blir, måste ju lämna besked idag så hade ju inte så lång tid att tänka och se över ekonomin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0