Vilken lördagskväll!

Efter en allmänt lugn lördag med besök av Jocke och hans tjej kompis som var väldigt trevlig så blev jag bjuden på middag av min underbara fästman.
Det var mycket hemligt och jag fick absolut inte följa med och handla, fick verkligen inte vara närmare än en meter ifrån köksdörrarna så jag fick be han ge mig allt jag ville ha som fanns i köket.
Men det var det värt, att få höra av personen jag vill leva med tills jag dör.
- "Det här gör jag för att jag älskar dig så otroligt mycket! Och jag hoppas verkligen att det blir gott och att du kommer gilla det."
Gör mig sjukt lycklig & man blir alldeles varm i kroppen med ett leende på läpparna som inte går att sudda bort.
För normalt sett som ni nog vet så är det jag som lagar maten i vår relation men då ville han så hemskt gärna bevisa att han faktiskt också kan laga mat även om det inte händer så ofta.



Ni förstår nog vad jag menar när ni kollar på bilden, fick vitlöks bröd också men det låg i ugnen när jag tog fotot.
Det extremt fina bakom denna middag är eftertanken, tidigare under dagen hade jag visat honom vad man ska äta för att bli gravid/när man är gravid och hur viktigt det är med rätt kost och så.
Både för min del och för mannens del, för vad mannen äter under den period man försöker bli med barn har väldigt stor betydelse för de små simmarna för dem som inte visste det.
Så därför ville han få med alla delar i kost cirkeln.
Kött, potatis, grönsaker & bröd.
Det blev väldigt gott och jag blir hemskt gärna bjuden på fler middagar!
Känner dock att han höjde ribban nyss och känner lite press på mig att fortsätta laga god mat som han gillar, han fyller ju år nästa söndag så då får man komma på något gott att laga igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0