Veckan som varit :)

Har bara varit på praktiken i måndags sen har jag varit hemma med William resten av veckan eftersom han har varit lite sjuk.
Han har ju falsk krupp så när han är hostig blir jag nog lite extra försiktig med att låta honom vara på dagis.
Dels för att de kan gå så himla fort från att ha varit ganska pigg till att han får en riktig hostattack och måste andas in varm ånga för att det ska bli bättre och dels för att alla andra små barn på dagis alltid är sjuka o då kanske han blir ännu sjukare.
Så vi har verkligen haft en mysig vecka!
Kim har ju också varit hemma hela veckan & varit sjuk, han har haft feber o varit allmänt nere så har haft två män att ta hand om.
Det känns jätte bra att vara hemma med honom och bara få ta de lugnt och låta dagarna gå men samtidigt är de lite trist att missa fyra dagars praktik och eftermiddags lektionen med projekt och företagande idag.
Kan erkänna att jag verkligen saknar att ha en liten bebis i famnen & torka spyor, de blir så vid vissa tillfällen att man blir hemskt påmind om hur fort tiden har gått & hur stor han har blivit.
Jag vill ju inte ersätta honom med en ny bebis men jag vill att han ska få småsyskon så att han har någon att leka med när dem är äldre.
Jag tycker inte att man ska skaffa barn om man bara vill ha ett barn, hur kul är det på en skala att vara ensamt barn?
Tänker inte säga för mycket nu men kan avslöja att jag och Kim hemskt gärna vill ha barn och om vi skulle vinna drömvinsten i helgen på 86 miljoner skulle vi inte tveka en sekund på att skaffa barn nu.
Vet ju att jag har ganska lätt för att bli gravid så därför är vi lagom försiktiga nu, vi resonerar lite som att när de händer så är det rätt.
De kommer aldrig att vara fel tid för oss, vi bara vet det.
Det kanske låter väldigt naivt och det kanske det är men de är som jag har sagt förut, det finns en regel och sedan finns det undantag.
Vi är ett undantag, under vårat halvår som vi har träffats så har vi gått igenom väldigt mycket, betydligt mer än "normala" par förmodligen går igenom men de har bara gjort oss starkare och fått oss att uppskatta varandra ännu mera.
Sen har vi väldig tur som har så bra familjer som finns här för oss, en bra lägenhet med jätte bra läge och lyxen att ha två bilar, bra ekonomi då jag faktiskt inte har någon inkomst & vi klarar oss ändå väldigt bra på Kims.
Men har blivit erbjuden ett väldigt bra sommarjobb på min förra praktik & sen vet jag ju att min nuvarande praktikplats ska göra en ny linje så där har jag ett jätte bra läge till jobb när jag är färdig med allt.
Det känns som att det är väldigt få unga mammor som kan fortsätta med de som dem ville innan de blev mammor/pappor.
Nej oj vad klockan är mycket, ska börja med middagen nu så att den är klar när besöket är här.
Ha en bra fredag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0