Nationella Proven Svenska B

Idag var det första av de två delproven och det gick så himla mycket bättre än jag hade trott att det skulle göra.
Hålla tal är inte riktigt min grej när man har en tid att hålla sig inom & måste prata om ett visst ämne för annars har jag ju inga svårigheter med att prata.
Men mitt tal höll sin röda tråd & även fast jag skrev hela talet och mitt pm på morgonen så blev jag faktiskt rätt nöjd.


Och på måndag är delprov två som faktiskt också är min födelsedag.
Äntligen blir man arton, myndig, får ta körkort, teckna hyresavtal, gå på krogen lagligt, och får inga brev där det står till "målsman".
Wow att fylla arton innebär så mycket mer än att bara kunna gå på krogen & köpa cigg etc som de flesta tänker. Speciellt för mig som är mamma dessutom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0