Avatar var verkligen inte min eller Robins typ av film..

Det var falskt alarm han sov som en stock haha men om ett tag borde han ändå vakna för nu har han sovit sen någon gång efter tolv.
Om ett tag kommer Emma över och då blir det väl disco efter att jr har ätit mellanmål sen ska jag berätta en liten rolig sak för henne som ni andra kanske kommer få veta med tiden. Tro ingenting nu för då tror ni antagligen fel.
Sen kan ju Robin ha det så kul nu för han lär ju få sitta i telefon kö ett tag då han ska ringa försäkringskassan, lycka till älsk!

Jag måste bara tillägga en sak.
Igår kväll försökte jag och älskling desperat hitta någon film att se och tack vare online delning eller vad det nu kallas för så kunde vi börja se på Avatar.
Men varken jag eller Robin kan se tjusningen i blå människor/aliens/gubbar som befinner sig i en helt overklig miljö och som springer omkring med jätte fula vapen & tror att de är skit coola, som möter på helt overkliga odjur/djur.
Jag förstår inge meningen eller poängen med den filmen fast jag kan dock inte säga att jag försökte förstå filmen heller.
Och det kallas ju fantasy av en anledning men hur som helst, jag fattar inte varför alla säger att den är så himla bra?
Den var ju totalt värdelös!
Robin såg kanske en timme och jag stod ut i tjugo minuter innan vi stängde av filmen.
Hade jag betalat pengar för att se den på bio hade jag antagligen blivit arg efteråt så jag tackar internet delning/fildelning för att ha besparat mig en hundra kr som jag nu kan spendera på något vettigt.
Jag är ingen fantasy-älskare så ni kan ju tänka "men varför ser man då filmen?" och svaret är väl helt enkelt att vi ville se vad det var för film och det är ju ändå gratis så varför inte.
Om det däremot är någorlunda verkligt tycker jag att det kan vara kul med fantasy, jag har ju sett Harry Potter & Sagan om Ringen men de filmerna känns inte som fantasy på samma sätt som Avatar.
Har någon sett Avatar och i så fall vad tyckte du om filmen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0