Idag kom brevet som vi inte ville ha eller öppna...William har fått en dagisplats från 1/12..

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva nu med tanke på att jag är så trött efter att ha tränat och det gick ju inte heller alltför bra. Det nya kombinatet är så obehagligt och stelt men så är det alltid men jag gillar nog det gamla bättre faktiskt (ledsen pappsen).
Men jag kan säga att ingen är glad över att han har fått en plats och absolut inte jag & min andra halva, vi är rejält nedstämda över att ha fått hem det brevet.
Men det är något konstigt med det för de hade skickat det till mamma och inte till mig? så imorgon ska mamma ringa och fråga varför hon har fått en förskoleplats hon inte har skickat efter om då hon inte har några barn i den åldern.
Så jag kan ju hoppas att de har skickat fel men antagligen blev det bara ett simpelt missförstånd, någon fattade väl inte att jag har barn fast jag är 17år och tyckte kanske det var konstigt så de skickade till min mamma istället men det är ju ännu värre med tanke på hennes ålder. Det vore skandal om min mamma hade en sån liten unge!

Så enkelt är det att kvinnor över 40 ska inte skaffa barn, det är egoistiskt. Vem vill ha en mamma som är ca 60år man man är 18? Som har ont överallt och går i pension fem år efter ens 18e födelsedag? Inte jag i alla fall, det är säkert.
Då är det bättre att skaffa barn tidigt enligt mig, som att jag kommer vara 34år när William är 18år och jag kommer förmodligen inte ha ont i kroppen eller gå i pension inom fem år, jag kommer till och med vara tillräckligt ung för att precis ha skaffat ett till barn när jag är 34år och då kommer jag ändå att vara yngre än vad min mamma är då jag fyllt 18år.
Nej men hur som helst vet jag inte om jag ska vara glad över att han har fått en plats så tidigt eller om jag ska vara ledsen in i det sista. Jag vill ju gärna tacka nej och hoppas att jag får en plats inom tre månader på ett av de förskolor jag skulle vilja att han gick på men det är ju inte bara det som spelar roll. Nästa termin kommer vi ha praktik och då måste någon ha honom och antagligen arbetar alla då så då går det inte att ha honom med mig. Det vore bara ansvarigt och opassande så det är både bra och dåligt att han har fått en plats.
Fast om vi skulle tacka ja kanske man kan vänja in honom jätte länge och inte bara över några veckor eller hur länge den nu brukar vara.
När satte/tänker sätta era barn i förskola eller i förskolekö ?

Postat av: Anna

Nu vet ja inte om du tycker samma sak om killar som får barn när dom e 40 men antar att du tycker de.. Vore ganska så diskriminerande annars.. I vilket fall som helst så var min farsa 40 när jag föddes o är nu 58 o har verkligen inte ont i kroppen eller nåt i den stilen!! Haha!! garvar när ja ens tänker tanken!! Att min pappa kommer att vara 60 när ja fyller 20 kommer verkligen inte att påverka mig på något negativt sett o han är inte ens i närheten av "gammal" på det sättet som du verkar mena att man e i 60 års åldern... Han gymmar 2ggr i veckan o folk brukar snarare tro att han e 45 än 58.. Faktumet att han hade en bra karriär och ett jobb som han kännade (och fortfarande kännar) jävligt bra på redan när ja föddes har ju inte direkt gjort mitt liv svårare heller.. Missförstå mig inte! Ja har inte ett skit emot unga föräldrar!! Tycker bara att nån som har fått utstå fördomar inte borde va så jävla trångsynt!! Att de du påstår e så jävla långt ifrån sanningen gör ju inte direkt saken bättre heller...

2009-11-03 @ 13:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0