Aquaria, filmen Knowing & polishelikoptrar.

Nu har junior somnat för ett tag sen och ätit så nu ska jag sitta vid datan en stund innan jag också ska sova, fick sms från Robin medans junior åt att de var framme & att resan gick bra och att han saknade oss och de är lite kul för när junior fick tutte låg jag precis och tänkte på att jag undrade hur båtresorna gick & att det skulle bli tomt utan ett enda sms på hela helgen.

Men ikväll blir det inte till att somna halv två som igår natt efter bion jag var på med Jozephine för imorgon ska jag och William på Aquaria med Emma & Moa, nästan så att jag känner mig som ett barn som vill ha en klubba så kul tycker jag det ska bli. Längtar extra mycket efter att få se hajarna för jag tycker det är något häftigt med just hajar.
Annars så är det inte så kul att man inte kan gå med barnvagn där för då måste jag ha junior i bärsele och han är rätt tung så jag hoppas att inte min rygg får av i två bitar.
Någon som varit på Aquaria vattenmuseum ?


Jag och Jozephine var som sagt på bio igårkväll och vi såg på Knowing som jag rekomenderar folk att se, den var helt klart värd pengarna. Världen går under men sättet den gör det på är helt otroligt, jag som är en smyg miljönörd försökte se ifall man kunde leta efter något dolt budskap i filmen och kom fram till att det de säger om solen i filmen är säkert möjligt att det skulle kunna hända med tanke på den globala uppvärmingen.
Passade på att ringa mamma & Robin när jag gick på toa en snabbis under bion och junior var tydligen riktigt arg och somnade inte förens elva då han var helt utmattad av att ha skrikit, Robin tyckte det var hemskt och kunde inte somna när han visste att junior vad ledsen så jag fick ringa igen när jag visste att han sov lugnt.

På väg hem från Heron City när vi gått av bussen och satt /hängde i den gula saken i taket på tunnelbanan & väntade på att den skulle åka så att jag kunde gå hem så kom helt plötsligt en bekant till oss moster och hennes svärson (den bekantas pojkvän). De frågade vart vi hade våra pojkvänner "min är hemma och sover" svarade jag lite tafatt, sen frågade de vad vi gjorde här, om vi bodde här och om vi hade sett någon kille och vi svarade självklart på frågorna.
Nej vi hade inte sett någon kille (?).
Sen sa de att något fruktansvärt hade hänt och så sökte hon igenom hela vagnen medans han stod och väntade men sen sa de att de inte ville skrämma upp oss eller så & sa hejdå sen gick de vidare.
Ingen av oss vågade/tänkte på att fråga vad det var som hade hänt för vi blev ju avbrutna i det roliga vi hade så vi stod bara där tills de gick vidare, nu i efterhand kan man ju undra allt handlade om.
Vägen jag brukar gå från tunnelbanan hem är inte särskilt belyst eller trevlig så jag kollade omkring överallt och gick på tå för att inte kliva på någon kvist så att jag kunde höra ifall någon kom efter mig, men sen tröttnade jag och sprang hela vägen upp till dörren.
När jag var hemma så hörde jag och sen såg två-tre stycken polis helikoptrar med lampor som flög omkring här och sen försvann de en bit för att komma tillbaka, så jag tänkte bara att om de verkligen hade hänt något ska man nog vara glad för att man tog sig hem helskinnad. Ringde självkalrt Jossan för att fråga om hon fortfarande tänkte gå till Mälarhöjden men hon hade ringt sin pappa och han hämtade henne så då behövde jag inte oroa mig.
Därför somnade jag inte förens halv två igår.

Postat av: Cicciilia

Jag har varit där och jag älskar det!



Hur är det? Kramar

2009-05-22 @ 23:16:00
URL: http://cicciilia.blogg.se/
Postat av: sanna

Jadå det är okej :)

ja, magen är verkligen inte liten längre, haha :)

2009-05-23 @ 02:06:09
URL: http://sannahyden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0