svårt det ska vara att hitta egen bostad när man inte är miljonär

Nu sitter jag och kollar på bostäder i Stockhom och utanför, har hittat ett intressant boende i Vallentuna och nu kollar jag utanför Stockholm. Problemet är att om jag inte väntar ända tills jag gått ut gymnasiet så kan jag inte flytta vart som helsteftersom det inte får bli för lång resväg till skolan, sen är bostäder i Stockholm så himla mycket dyrare än utanför Stockholm men jag känner att jag verkligen skulle vilja hitta ett eget boende innan jag går ut gymnasiet, för att "testa" hur det kommer bli när jag inte bor hemma längre.
Känner ju att det blir mer små tjaffs och bråk mellan mig och mamma ju äldre William blir, hon har sina åsikter om saker och jag har mina och faktum är ju att han är min son & det är jag som ska uppfostra honom, visst uppskattar jag råd från henne med tanke på att hon har mer erfarenhet än mig men jag vill ju samtidigt lära mig och hitta mina egna sätt att göra saker och ting på.
Vet att jag har skrivit något liknande det här inlägget förut men ändå, blir så himla sugen på att flytta!
Vart bor alla andra unga mammor egentligen och hur i hela fridens namn hade de råd att köpa egen bostad, fast det såklart hon Becka 18år & 3 barn mamman bor i Valdermarsvik och där kostar det säkert inte i närheten av de summor man får betala för en hyffsat rymlig lägenhet i Stockholm.

Fick för den delen ett sms från Robin för några timmar sen där han skrev att han saknade mig & junior och att de skulle äta gädda och massa puss efter det, tycker det är bra att han saknar oss när han inte ser oss på några dagar.
Det vore ju förfärligt om han inte saknade oss.

Nu är det strax Robinson så nu ska jag göra iordning lite mys-pys, att bero på mys igårkväll såg jag på pistvakt med junior liggande på magen med huvudet mot axeln/brösten och han låg helt stilla. Trodde han hade somnat så jag var tvungen att kolla men han var näst intill klarvaken och låg ändå där helt tyst och bara slappnade av.
Tror inte vi har haft det så mysigt som vi hade de 40 minutrarna sen han var ett litet spädbarn!

Postat av: Anonym

du kommer nog hitta något snart, jag tror ändå att det är mysigare för ett barn att växa upp utanför stan men du vill väl antagligen vara nära din familj och så. jag anser att man borde få nåt slags bidrag för bostad om man är i en situation som din.

2009-05-25 @ 20:54:23
Postat av: 17 år & studerande mamma

aa för jag och min pojkvän vill gärna flytta hemifrån inom absolut två år, helst inom det kommande året.

Men har man inget startkapital på några hundra tusen så är det ju lite tufft.

Vi vill ju inte bo alltför långt ifrån våra familjer och sen kan jag inte ha för lång resväg till skolan.

M tror man kan söka bostadsbidrag men frågan är hur mycket man får.

2009-05-25 @ 21:52:08
URL: http://anamariaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0