vaccination

Idag har junior vaccinerats och de va hemskt, fy så ledsen han blev av sprutorna. Det gjorde ont i hjärtat av att se min prins så ledsen, men de gick som tur var över ganska snabbt och han lugnade ner sig när vi la han i vagnen på väg hem.
Snäll som robin faktiskt är ibland så följde han med idag då jag bett honom om det igår & han praktiserar nu i en månad framöver och då han faktiskt var med oss halva dagen istället för att vara i skolan så uppskattar jag det. Lagade raggmunk till lunch och robin tyckte det smakade gott & jag håller med, dessutom var det kul att laga mat idag :)
När william somnat efter vi ätit lunch så la jag honom i sängen och han sov faktiskt där i 1 timme utan problem och medans han sov låg jag & robin i min säng och pratade lite o så ;)
Berättade om hur jag tänkt möblera om rummet & robin låg bara där och sa mm & log, vi hade de rätt mysigt idag igen.
Känns super skönt att vi senaste tiden kommit överens på ett helt annat sätt än när han dejtade den där bruden...för då var det ju tjaffs om det mesta och de enda vi blivit lite osams över senaste tiden var då hon försökte psyka ner mig under lördagen förutom det har allt varit rätt bra.
Just nu sover plutten i mammas famn och de är på tiden för han har bara sovit en timme på hela dagen och då vaknade han vid halv nio. Några av biverkningarna av vaccinationen kan bli feber under 38 grader, nedsatt aptit, diarré, kräkningar och irritabilitet. Men jag hoppas att de kommande 1½ dygnen inte ska bli alltför besvärliga.

Imorgon ska jag iaf till bup kvart över tio på morgonen så då ska jag inte till skolan, var inte där idag heller men på fredag ska jag dit. Halv fyra ska jag och robin (förhoppningsvis) på par & föräldar-rådgivning så länge robin inte blivit sjuk då han är lite förkyld nu eller william fått feber & är otröstlig. Och ärligt talat vet jag inte vad vi är längre för de tycks hända så mycket på kort tid hela tiden :S :P

Nu måste jag gå och fortsätta med middagen, det blir korvstroganoff och ris.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0