morfar <3

Satt och pratade lite med morfar,mamma & hans sambo vid köksbordet innan lunchen idag och då sa morfar "den där gör ju så att man blir så himla gammal" och då syftade han på mig . Men ja sa "att de är ärofyllt att bli gammelmorfar" så blev han glad och skrattade :D för jag tycker faktiskt de e tufft att han ska bli gammelmorfar eftersom de är ju inte så många som lever så länge att man hinner bli det.
Efter det så pratade vi om att jag ville ha en nytt kastspö (fast egentligen sa jag bara ny lina eftersom min gått av typ tusen gånger och började bli lite kort) & då frågade han vilket spö, men de visste inte riktigt jag så ja sa att de kan vi ta tills de blir sommar & sen sa jag också att ja gärna skulle vilja lära mig flugfiske.
Så vi började prata lite om när han var yngre och varit och fiskat lite överallt & om någon harr han fått upp på över 1kg m.m :)
Tycker jag har en väldigt underbar morfar o jag önskade att han aldrig skulle behöva dö men de kmr väl en dag för det också , efter samtalet åt vi lunch och då kom robin & viktor som faktiskt hittade dit utan problem .
Och morfar hälsade robin välkommen åter när vi skulle åka eftersom han visste ju att han kommer få träffa honom en hel del hädanefter & så beklagade han sig lite över att de träffats så få gånger innan menmen :P



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0