Den rätta ?

Nu har man lunch och har ätit två gånger eftersom jag inte blev mätt första gången hehe, har matte & hjärt och lungräddning innan jag slutar. Ska möta Thessan runt tre vid pressbyrån och sen ska vi upp till skolan och hoppas våra gamla lärare är där , tänkte passa på nu när jag är tjock och inte spyr längre och sen ska jag tillbaka efter han är född.

Men förutom det så tänkte jag på en sak igår: Den rätta.
Om man träffat någon som man verkligen älskar men som ändå inte är helt enligt ens vision av hur "den rätta" ska se ut och vara, ska man då sluta fokusera sig vid ens gamla tanke på den rätta och bara låta sig själv älska den person man träffat ?
Eller ska man då göra slut och fortsätta leta efter den person som är allt som man tycker att ens "den rätta" ska vara , men om man då ger upp den person som man bara älskar väldigt mycket i sin desperata jakt på den rätta skulle man lika gärna kunna ägna resten av livet till att hitta den personen.
Och tänk om man inte hittar "den rätta" sen då , då hamnar man ju ensam ändå och kommer ångra att man var så dumdristig..
Eller om man bara slutar vara så fokuserad på "den rätta" och bara tillåter sig själv att älska den person man träffat kan det då visa sig att det har han/hon som var den rätta trots allt ?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0