Demontering av motor

Så har ännu en dag gått och här sitter man igen :)  Stefan va här för ett tag sen och spacklade väggarna och imorgon börjar han måla, om allt går som det ska borde det vara färdigt tills fredag.
Nu ska min syster bjuda några vänner på middag & första gästen är här som för den delen är hennes barndomskompis , mamma är också borta på middag så jag är egentligen överlämnad till min syster & hennes vänner.
Tack och lov att de är bra program på tvn ikväll så man inte blir helt utmobbad ! :D puuh
Vi har fått en ny lärare i skolan som faktiskt är väldigt bra & sådär, en sån lärare man inte hatar helt enkelt och idag hade vi verkstad hela dagen och då fick vi först skruva loss bromsklossarna på ett par skivbromsar till en volvo.
Efter lunchen fick vi montera isär & ihop en motor till en saab och när vi var klara med det fick "mitt lag" montera ihop volvo motorn medans de andra i väntan på att vi skulle bli färdiga med saaben, byta bromsar eller något sånt på den upphissade saab 9-5 an i verkstad 1 med Olle .
Det tog oss sisådär hundra år att montera ihop saab motorn eftersom Stefan den busen tog loss en del i topplocket och när vi skulle sätta tillbaka det höll allt på o jävlades , men det var inte bara hans fel för de var sån oreda bland verktygen att när man skulle ha något så fick man ju leta i en evighet innan det var den storlek man behövde.
Men att montera ihop volvo motorn var hundra gånger enklare så de va ju inte så konstigt att de andra blev klara så snabbt men nästa gång vi har Richard skulle de få montera isär & ihop saab motorn haha. Så jag tycker faktiskt att den här dagen har varit rätt naajs trots att kvällen lär bli lite halv tradig :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0