Snabb god middag

Recept på het korvstroganoff

Ingredienser :
Gul lök
Vitlöksklyfta
Olja
Svartpeppar
Grillkrydda
Matlagningsgrädde
Tomatpure
Falukorv
Ris
(Morötter)


Koka 4 portioner ris enligt anvisning på paketet.
Hacka 1 gul lök & 1 vitlöksklyfta
Bryn löken i olja samtidigt som du hackar ned korven i mindre bitar och ha sedan i korven.
Ha i 2-3 msk tomatpure och 1-2 dl chilisås, strö över 1 tsk svartpeppar & 1 tsk grillkrydda och rör runt.
Tillsätt sedan 2,5-3 dl matlagningsgrädde, rör runt och låt puttra i ca 3 min.
Servera med nykokt ris & sallad om så önskas (lämpligtvis riven morotssallad)

Eftersom jag inte går på mått när jag lagar mat har jag gjort en uppskattning på hur mycket jag tror att jag har i av allting.
Så ni får smaka er fram till det rätta för er.

William ville ha korvstroganoff så de fick bli det idag.
Så enkelt och snabbt men gott!
Köpte hem het chilisås idag istället för den vanliga och nog blev den lite het i munnen.
Men ändå åt båda barnen två portioner var så det måste ha varit gott också.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0