Heldag på öppna förskolan

Idag hämtade jag grabben tidigt på dagis för att åka till öppna och hinna dit till sångstunden.
Nu blev lämningen så dålig imorse så hade vi inte åkt till öppna förskolan hade jag hämtat tidigare ändå..
Vi var där till två ungefär och hann med sångstunden, det är så mysigt att se hur duktig Viola har blivit på att följa med i rörelser till dom olika sångerna.
Ännu mysigare är det när vi sjunger Hästen Plopp, som dom fullkomligt älskar båda två, då sitter dom & hoppar på mina benen och skrattar så att dom nästan kiknar!
Idag hade jag tagit med mig piroger till mellanmål, bullar & så köpte jag oss varsin donut att mumsa på.
Kände för att skämma bort Wille idag med massor av kärlek och mys.
Bullarna hann vi dock aldrig äta upp så nu kan vi fika på dom imorgon och dessutom träffade vi mormor en kort stund på öppna, hon skulle lämna en viktig sak till mig.
Vi stannade på middagen idag och då kom Ida dit med hennes pojk.
Det pysslades lite idag och William gjorde ett påsk kort & målade två mini ägg och limmade på fjädrar.
Viola och jag gjorde en påsk present till svärfamiljen.
Dom åt båda två väldigt bra av kycklingsoppan och den var rätt god men lite stark vilket William påpekade.
Strax efter att vi hade ätit upp så började vi göra oss i ordning för att åka hem och eftersom Kim hade gymmat blev vi hämtade vid Södra station.
Eftersom William inte åker vagn och vi inte ens äger någon billig begagnad syskonvagn så tycker jag det är elakt att åka kommunalt hem.
För så fort vi skulle sätta oss ner på varsitt säte kommer han bli trött, efter några stationer sover han säkert och att då sen behöva väcka honom för att gå hem i kylan..nej usch det är tortyr enligt mig.
Så det passar bra att han gymmar på torsdagar och att vi äter där när vi känner för det.
Hur som helst somnade William i bilen på vägen hem och sov vidare i sängen efter att jag hade klätt av honom alla kläder.
Men Viola den lilla räkan hon var vaken hela vägen hem och somnade sedan i sängen, tror dock hon hade somnat i bilen om hon hade haft napp.
Så vid tjugo i åtta hade vi två sovande barn och hela kvällen för oss själva.
Det var rätt givet att vi skulle se två avsnitt av SoA och sedan lägga oss.
Nu ska jag sova för imorgon blir det öppna förskolan under förmiddagen och William får bestämma om han vill till dagis eller inte, hur som måste vi hämta ryggsäcken.
Sov så gott allihopa!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0