Girls night out!

För någon vecka sedan blev jag inbjuden till ett event på facebook, kände igen några av dom som hade tackat ja jag jag klickade ja utan att först kolla när det var.
Men sedan läste jag igenom eventets sida och såg att det var en mamma vän till mig som hade tagit initiativet till en träff utan barn och jag kände att det här kan bli kul!
Det bestämdes att vi skulle äta middag och sedan gå på bio, vi tänkte äta på Bröderna Olsson men när dom kom dit så var det 1-1½ timmes väntetid och det kände vi inte för då vi hade en bio att passa.
Jag kom tio minuter sent så dom andra tjejerna gick till restaurangen och kollade väntetiden för dom hade mailat och frågat om man kunde göra en reservation för 9 personer men det gick inte utan svarade att vi kunde gå dit och sitta i baren medan vi väntade.
Istället bestämde vi oss för Medis kök & bar och där hade vi tur för vi fick bord på en gång när vi kom fast ena tjejen fick sitta på kanten men det gjorde nog ingenting.
Vi hade väldigt trevligt och jag är så himla glad över att jag blev medbjuden!
Visseligen hade vi helt sjukt oflyt med maten och våra beställningar och notan..
Det blev fel i köket så dom började med att komma ut med 7 beställningar kyckling när det var 1 av oss som hade beställt det, jag fick mina två sista rätter när dom andra hade ätit upp, efterrätten blev väldigt sen, notan var fel med säkert 500kr om inte mer.
Men ärliga som vi var så betalade vi för oss själva istället för att bara dela på notan och gå.
Dom bad om ursäkt och bjöd på kaffe/te (lite halv snålt kan jag tycka..dom hade kunnat bjuda på drickan också) och förklarade att dom testade ny personal idag och hade haft fullt upp i köket.
Nåväl så kan det vara och nu hade dom tur att vi var snälla kunder som kom, åt, betalde och gick utan bråk över allt som var.
 
Vi åkte sedan till Sergel då det var enda biografen som visade filmen och hade 7 biljetter bredvid varandra och nu i efterhand var det bra att dom bokade bion 21:30 för annars hade vi aldrig hunnit!
Det blev Oz - The great and powefull fast inte i 3D.
Jag tycker faktiskt att den var bra och rekommenderarer er absolut att se den och gärna i 3D om ni gillar det för då blir nog effekterna ännu bättre.
Jag hade en riktigt bra kväll rakt igenom och ser fram emot nästa gång ett tillfälle dyker upp att umågs med vänner och bekanta utan barn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0