Åter till vardagen..nästan

Nu är det ju vanlig vecka igen och Kim är tillbaka på jobbet fast han egentligen borde ligga hemma och kurera sig, fast nu kan vi ju inte byta så att jag jobbar och han är hemma så han kämpar på ändå idag!
Känner inte att jag orkar lämna på dagis denna vecka heller så jag har bett Kim skicka sms om att han är ledig idag, hoppas verkligen att han kom ihåg det, så idag ska vi bara ta det lugn hemma under förmiddagen och packa upp alla väskor.
Sedan ska vi till Gullmarsplan och prova på babysim genom öppna förskolan mellan 12-13, ska bli så kul!
Hade velat gå det med båda barnen men tiden fanns inte för det någon av gångerna, hoppas på att hinna testa det med nästa barn om det ens är roligt.
 
Måste få in rutiner igenom nu efter tidsomställningen för nu verkar barnen gå efter nya tiden och inte gamla så.
Har bestämt mig nu under morgonen för att ha William hemma veckan ut då det förmodligen är många lediga under påsklovet och sedan för att jag vill passa på innan det inte går att göra så längre.
Om det blir som tänkt så ska jag börja jobba i juni och då börjar Viola på dagis tidigare än tänkt och sedan hoppas jag självklart på att få något mer än bara sommarvikariat, har ju ingen telefon just nu så det är svårt att ringa och kolla med Papyrus om det blir som tänkt och även kolla med Smålands Logistik om dom behöver någon vikarie för sommaren/sen sommaren eller kanske till och med har någon ledig tjänst.
Ska fixa det så fort jag har en telefon igen, kollade för övrigt mitt serviceärende på Telenor och jag får en utbytningsenhet som det så vackert heter vilket i vanliga ord är en ny telefon precis som jag misstänkte.
Just nu hör jag hur William berättar saker för Viola då han ville ligga i sängen och vila för han hade ont i magen sa han vid frukosten, hoppas det går över under dagen bara så det inte är magsjuka på gång för det orkar vi inte.
Sedan måste jag bara påpeka hur otroligt skönt det har varit att vara utan telefon på landet och det är skönt även nu men om vi hade haft en billig reserv telefon hemma eller hemtelefon så att man kan ringa om det händer något akut, typ en olycka eller att dagis vill få tag i mig så hade jag inte känt samma behov av att skaffa en ny telefon fort.
Nej nu får jag skärpa mig och börja städa här hemma annars hinner vi inte med någonting idag, jobbigt bara att Viola alltid slänger omkring det man städat..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0