Några sanningar om föräldralivet

Känner du igen dig?
 
  • Om du har ett stort barn så har h*n en förmåga att vilja dig något precis när du ska på toa, rycker gärna lite i handtaget och vägrar lyssna på "ta det sen när jag är färdig så kan vi prata".
  • Precis när man klätt på alla och ska ut genom dörren så gör den lilla något i blöjan och man får klä av h*n allt..
  • Planering är A & O, slarvar man med det blir de stressigt och för oss är de stressigt ganska ofta!
  • Fläckar på kläder, äsch vad gör det jag ska ju bara till ica/lämna på dagis? :P Förut hade man aldrig gått ut i fläckiga kläder oavsett om fläcken knappt syns!
  • Att få äta varm mat ostört är LYX och även om man inte får äta ostört så är varm mat fortfarande lyxigt.
  • Har ni flera barn så är det väldigt fascinerade hur ofta de vill ha samma leksak samtidigt.
  • Även om det är en bebisleksak som stora barnet inte lekt med på flera år så är den som allra intressantast när lilla syskonet har den.
  • Minnet? Ja vart tog det vägen! Efter jag fick barn så känns de som att hjärnan har blivit helt luddig haha!
  • Att snacka bajs, spyor & mat/viktuppgång är numera väldigt vanligt och något som tillhör vardagssnacket i mammakretsen, då under bebistiden och inte direkt när de kommer till stora barn.
  • Hur mycket och ofta man än plockar och städar så blir det stökigt på en sekund..
  • Ibland när det är riktigt jobbigt att vara förälder så vill man bara skrika rakt ut och slita av sig allt hår, sådana dagar har vi väl alla haft?
  • Minst två gånger sedan man fick pluset på stickan så har i alla fall jag tänkt "vad f*an har jag gett mig in på?!"
  • När jag var gravid med V & precis efter hon föddes så tänkte "varför i h*lvete skaffade jag en till, det var ju bra innan och vi fick sova på nätterna!?"
  • Men när man har en bra dag så glöms alla tråkiga tankar bort och man blir kär i livet och känner hur det är värt att kämpa sig igenom allt jobbigt för att få njuta av de bra stunderna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0